Malawi 2


Idag har vi hatt en spennende dag!

Chisombezi

Vi har besokt Chisombezi hele dagen og har faatt mote de barna som vi jobber for! Fantastisk! Det var noen helt utrolige, nydelige mennesker! Jeg danset lenge med ei dovblind jente paa 16 aar. Hun hadde ikke faatt saa mye aa vokse seg stor paa, saa hun var omtrent like stor som Kari… Hun var fantastisk! Smilte og lo hele tiden som vi danset! Assistentene som jobbet der fortalt at hun elsket aa danse! Barna og ungdommene var veldig forskjellige. Noen hadde en god del av baade syns- og horselsrest, mens andre var helt dovblinde. Jeg gikk ogsaa inn i klasserommene mens de hadde undervisning. Veldig flott aa se hvordan de arbeidet med elevene! Det var trist aa skulle sette seg og arbeide med planverk, rapporter og regnskap, naar det jeg mest hadde lyst til var aa vaere sammen med barnene hele tiden! Men  – vi fikk gjort masse av det ogsaa! Soster Emma, som er leder paa Chisombezi er en fantastisk dame! Hun har virkelig gjort en fantastisk innsats for de dovblinde i Malawi! Aa faa lov til aa jobbe sammen med en slik kapasitet er virkelig spennende! Jeg kjenner at jeg er veldig sliten naa, etter en lang dag!

Skoleelev

Vi har faatt bagasjen vaar idag! Det var hyggelig at koffertene hadde bestemt seg for aa slaa folge med oss! Vi var veldig spente paa om det skulle mangle noe fra koffertene. Det er visst vanlig at bagasje som bestemmer seg for aa bli litt i Kenya, ofte forelsker seg i fokene der, og gledelig deler ut innholdet sitt til de som trenger det mer enn koffertens eier… Vi var likevel veldig glade for aa se at alt innholdet var der! Det passet ogsaa veldig bra at den kom naa, ettersom baade lader til telefonen og til pc var i kofferten, og begge batterier var tomme!

Naa skal jeg ta en dusj og hvile meg litt! Jeg skal forsoke aa legge ut noen bilder i lopet av kvelden, men kan ikke garantere noe. Nettilkoblingen her er extremt treg, saa jeg maa krympe bildene veldig mye for det i det hele tatt er noe poeng aa prove! Vi faar se!

Naar jeg aapnet kofferten saa fant jeg et nydelig kort fra Ida! Tusen takk! Det var veldig koselig! Jeg kjente at jeg savner dere alle sammen naar jeg saa det kortet! Men – det er fantastisk aa vaere her og fole at jeg gjor det jeg virkelig brenner for! Jeg har verdens beste jobb!

Ha det fint saa lenge!

Hei igjen!

Nå sitter jeg med min egen pc, og har fått koblet den opp på nettet. Det viser seg at det ikke bare var nettverket som stinket, men også den pc’n de hadde satt frem til gjestene. Nu går alt så meget bedre!

Dette er virkelig et flott hotel! Vannet i dusjen for eksempel: jeg er ganske sikker på at det er hentet direkte fra de varme kildene på Island! Eneste problemet de har i forhold til det er jo at rørledningen er sabla lang, så jeg vil vel si at mesteparten av varmen har blitt borte… Jeg har ikke hatt noe spesielt problem med moskito på rommet heller! Gekkoene har gjort jobben sin og fjernet de fleste! Det har nok vært ganske mange moskitos på rommet… gekkoantallet vitner om et rikt næringsgrunnlag! Neida! Hotellet er helt flott! Det er et fornuftig valg når vi er på en slik reise! Det eneste jeg savner fra hotellet (bortsett fra varmt vann) er nettilgang på rommet.

~ by Kenneth on February 25, 2008.

Leave a Reply

 
