Det skal så lite til!


Oktoberfest! Det er ingen tvil. Jeg liker ikke kulde, jeg liker ikke mørke kvelder hvor vinden blåser surt. Jeg liker ikke tanken på at snart er snøen her! Jeg liker ikke oktober, ikke novemberog det meste frem til april. Jul er stas! Jeg liker varme dager, jeg liker å sitte ute og se solen gå ned en gang etter klokka ti på kvelden…

Tyskerne har skjønt det, og nå har danskene kommet på banen. Er i Skagen med jobben og kom over et bryggeri. “Oktoberfest!” stod det på en plakat over døren. Oppdaget at de solgte kasser med øl. 🙂 Ikke noe vulgært drikkegilde som ender med vondt i hodet og dyp anger, men en liten kasse med seks glass, 5 med hvert sitt slag med øl brygget lokalt, ett med vann. Bare en liten smak i hvert glass, til sammen en halvliter. Levert med utførlig beskrivelse av de forskjellige typene og et sjarmerende smil. Det skal altså ikke mer til for å glede meg! Plutselig var oktober helt ok når jeg vurderte meg gjennom slagene! Det kan være så kaldt og surt det bare vil – her er det oktoberfest!

Oktoberfest

Silje! Jeg har funnet TicTac til deg!

~ by Kenneth on October 15, 2009.

Leave a Reply

 
