Long way down


Det er langt til Malawi, men sjelden har turen hit virket lengre enn den har gjort denne gangen… Opp klokka 4, til Torp (Guro og jentene kjørte meg dit – det var veldig koselig for meg!) hvor flyet gikk til Amsterdam kl 06.35. Tidlig, men greit nok. Schiphol var også greit unnagjort – så begynte det…

Jeg skjønte med en gang jeg satt meg på plassen min, at dette kunne bli en litt kjip tur. Ved siden av meg hadde jeg en unge på 2-3 år som var totalt rabiat hele tiden! Hoppet, hylte, sprutet saft, kjeks overalt, sparket, slo (mest på bestemora som hadde null kontroll på gutten, men det hendte det kom en arm eller et bein min vei. 10 timer med sånt er stas! Heldigvis sov han litt, så jeg fikk litt pause.

Når vi hadde ca en time igjen til mellomlanding ved Killimanjaro (jeg gledet meg veldig, for her skulle gutten av) får vi beskjed om at flyet hadde tekniske problemer, så vi måtte lande i Nairobi slik at feilen kunne fixes. Topp! Det hele tok ca 3 ½ time ekstra – med barneskrik mesteparten av tiden…

Landet endelig i Dar Es Salaam klokken 03, og oppdaget at det var en tabbe å velge denne ruten til Malawi. Liten trang flyplass, kun utstyrt med benker av metall. Fikk sove ca en time. Flyet videre til Malawi mellomlandet i Lilongwe. Alle måtte ut, laste av bagasje, hente og sjekke inn igjen – bare for å gå tilbake til det samme bitte-lille tomotors propellflyet for å fly videre…

Flyobservasjon: Det er så underlig at disse store tunge metall-boksene noen ganger kan gli så utrolig glatt og lett gjennom luften! Kunne sikkert satt to kronestykker på høykant, oppå hverandre, uten at de hadde falt. – Men så går du ut av setet ditt, går på toalettet og begynner å tisse…! Hvorfor kommer det ALLTID masse turbulens når jeg går på do?!?

Nå er jeg i alle fall fremme! Litt sliten… Ble hentet på flyplassen av Sr.Emma. Veldig fint å treffe henne igjen! Litt lunsj sammen, før jeg nå har trukket meg tilbake for å sove litt. 3 timer søvn siden i går klokka 04 holder liksom ikke.

Og ja – det er veldig deilig og varmt her!

~ by Kenneth on January 14, 2010.

2 Responses to “Long way down”

  1. Hei kjære!
    Godt at du endelig er fremme! Moro med fly, skjønner jeg. Og mormor lurer på om du fortsatt liker barn- jeg sa at du aldri har likt skrikerunger:)

    Kos deg i varmen, og hils Emma! Suss og klem fra din lille kone! I love you

  2. Jeg liker fortsatt barn – bare ikke de som er uoppdragne!

    Jeg elsker deg! Suss og klem og sånn fra meg!

Leave a Reply

 
