Lake Malawi


Jeg hadde tenkt å legge ut noen bilder idag, men minnekortet på kameraet vil ikke vises på pc’n. Kjedelig – jeg skal ta noen bilder med telefonen og legge de ut istedet imorgen. Idag får dere et bilde som er fra telefonen. Det gir en omtrentlig ide av stedet.

Greit hotell her også. Litt nedtur at det ikke er nettdekning på rommet, men da ser jeg jo ihvertfall noen andre mennesker på kveldene. Veldig behagelig temp i kveld! Ca 25C! Sitter ute ved restauranten i t-skjorte. Hjemme akkurat nå, ser det vel slik ut:

Hjemme har de besøk av Thea, Nora og Håvard. Det hadde vært hyggelig å fått med seg…! Snakket med dem alle på skype istad. Kjempekoselig!

Hotellet har en liten flokk med esler for å holde plenene korte – gressklipper er bare såå 2009! Noen kameler vandrer dovent rundt… bølgene i Lake Malawi slår sakte mot stranden, alle mulige insektslyder preger mørket utenfor, det er cricket på TV (like viktig som fotball her). Det er jo deilig å få med seg slike ting også! Dagen idag har gått til møter i et lite, dårlig ventilert rom, med en stadig økende mengde svermende innsekter. Vi fikk likevel gjort en hel masse! Etterpå skal jeg gjøre noen tilførsler til partneravtale med Chisombezi for NORAD-prosjektet som vi har sett på idag. Vi har fått tatt noen viktige avklaringer i forhold til økonomistyring, rapportering og revidering, vi har arbeidet for å lage en fornuftig fremdriftsplan for prosjektene for 2010…. Og en god del mer! Nå vi nå har to prosjekter å jobbe med, ser det ikke ut til at vi skal få for lite å gjøre! Jeg må også forberede en PowerPoint presentasjon jeg skal ha på seminaret til uken. Gleder meg!

Familien Solheim (Thea, Nora og Håvard) har hatt en fanstisk julekalender! I stedet for å få presanger hver dag, har de gitt en gave til Chisombezi! De har forstått hva julen handler om! Jeg snakket med Sr.Emma idag om hva disse pengene kan gå til. Jeg fortalte at de ville at pengene skulle gå til noe fint til barna. Emma fortalte at det var behov for å få noen lekeapparater som de kunne ha ute, til å klatre i og ha det moro, samtidig som de får viktig trening i bevgelse og koordinasjon.

TUSEN TAKK forat dere tenkte på de døvblinde ungene på Chisombezi! Dere er supre!

Nå får jeg gå og jobbe litt før jeg tar kvelden.

Og dere! Det er lov å kommentere! Det er veldig hyggelig for meg – da vet jeg at noen leser det jeg skriver!

~ by Kenneth on January 15, 2010.

5 Responses to “Lake Malawi”

  1. Jeg leser! Hver dag, og det gjør såklart jentene også! Morsomt å følge med hva du driver med. Synes vel at det ser litt bedre ut å være der enn her, men vi har det veldig koselig vi også! Nå har vi kost oss med ostepop, brownies og korslaget, og nå følger Emma Håvard i seng.Savner deg jo, men jeg er takknemlig, stolt og glad for at du får være med å gjøre en så viktig jobb! Hjertet mitt brenner for disse barna selvom jeg aldri har møtt dem. men etter å ha jobbet flere år hos døvblinde her i Norge, vet jeg at den jobben dere gjør er utrolig viktig! Derfor er jeg takknemlig for at du er på tur, men gleder meg også til du kommer hjem! (Noen fordeler er det jo; jeg styrer fjernkontrollen, har kastet alle dine illeluktende oster ut av k.skapet, og promper så mye jeg vil:) ) Keep up the good work! Jeg elsker deg!

  2. Jeg leser også! Det er utrolig spennende å høre fra deg og jobben din, og jeg har virkelig lyst til å bli med deg en gang! Det hadde vært kjempeflott, og jeg er sikker på at det ville vært veldig hyggelig å hilse på Emma! Kanskje jeg skal jobbe et år i Malawi etter videregående? Hvem vet? Kos deg videre! Glad i deg! Klem:-)

    • Du må bare bli med meg en gang! Emma venter på å få treffe navnesøsteren sin! Du hadde elsket å være her! Jeg skryter om deg til Emma! Glad i deg! Klem!

  3. Hei:) vi koste oss skikkelig hos dere i går, synd du ikke var der… Kult å snakke med deg på skype!! Alle i familien ønsker deg en fortsatt fin tur, og vi misunner deg ( pga. Varmegradene) 😛 vi er kjempeglad i deg, og håper vi sees når du kommer hjem igjen:) klem. Fam. Solheim <33

    • Det var kjempekoselig å snakke med deg også! Jeg er veldig glad i deg og i resten av gjengen! Gleder meg til å se dere når jeg kommer hjem!

Leave a Reply

 
