Kanga?


Det har regnet jevnt i hele dag, og det er helt topp – da vokser maisen godt! Vanskelig å ønske seg sol når avlingene stod i fare for å tørke.

Hadde en liten bom i forbindelse med det temaet her om dagen…. Margreth, koordinator i Bvumbwe sier med en veldig sterk afrikansk aksent: “It’s very dry and hot now, so we will have kanga!” Kanga er et sånt omslagsskjørt som er ganske vanlig i mange deler av Øst-Afrika. Meg: “Ah, yes. I like that!” -M (litt sjokkert i stemmen): “Do you like that?”- Jeg (litt usikker): “Eh – yes, well…not for ME, but for the ladies!” M (provosert nå): “How can you like hunga?” Hunga? Hmm tenkte jeg… sa hun ikke kanga? Hunga? Åneiii! HUNGER!  hups!

Guro og jentene kan bekrefte at det ikke er like lett å forstå alt partnerne sier, deres engelsk er ikke helt super, men denna var litt kjip….

~ by Kenneth on January 17, 2010.

3 Responses to “Kanga?”

  1. Haha… Morsomt XD håper du sa at du hadde misforstått:)<3

  2. Heldigvis godtok de forlaringen min! Følte meg utrolig dum!

  3. Oj da! Men det er jo faktisk veldig vanskelig å skjønne hva de sier, da… Litt kjip feil!

Leave a Reply

 
