January wrap-up!


Jeg skal ikke bruke den utslitte frasen “Tiden går utrolig fort!”. Den gjør ikke det. Det er bare vi som glemmer å bruke den tiden vi har til å lage gode minner. Hvis vi forsøker å benytte tiden til å gi hverandre gode opplevelser og gode minner så oppdager vi ganske fort at en uke kan være veldig lang, en måned kan være en evighet. Men det er klart…. Hvis vi kjeder oss ordentlig, så er det fint lite som får tiden til å virke lengre!

Så – har januar vært kort eller lang? Jeg har lest jentene frem til Morias Porter i Ringenes Herre, jeg har nydt fotbad og massasje i “Karis Fotsalong” (Fikk forresten verdens søteste brev på hodeputa igår: “Hei pappa! Her er en liten gave fra meg et klippekort på Karis Fotsalong. Foresten du skylder meg 50kr for forrige behandling” 🙂 ) Jeg har gått skiturer med jentene i kulde som fikk vannet i drikkeflaskene til å fryse til is. Jeg har kost meg sammen med verdens vakreste kvinne på restaurant. (Ja, det er hun jeg er gift med, altså!) Jeg har sovet på en HARD metallbenk i Tanzania, jeg har oppdaget at det faktisk finnes monstre under senga, jeg har fryst så mye at jeg har drømt at nesa datt av, jeg har sett flodhester bade i flomstore elver, jeg har kjørt på veier som har sett ut som elver og veier som har sett ut som snøskavler, jeg har drukket skikkelig italiensk espresso i Malawi og maskinespresso i Oslo, jeg har funnet en vekkemetode som får liv og energi i min tenåringsdatter :-), jeg har ikke satt meg noen nyttårsforsetter og heller ikke brutt noen! Hmmm – og med dette har jeg bare skrevet ned en brøkdel! Har det virkelig bare gått en måned! Det har skjedd så utrolig mye denne måneden!

Tiden går utrolig fort! 🙂

~ by Kenneth on February 1, 2010.

2 Responses to “January wrap-up!”

  1. Liv og energi? Hvilken datter snakker du om, egentlig? Men jeg kan vel være enig – dersom “liv” er en kode for “grenseløs irritasjon” og “energi” egentlig betyr “dundrende hodepine”:-)
    Og monsteret under senga – er det deg?

  2. Ha, ha! Nå tror jeg du bare forsøker å være morsom! Hvem vil vel ikke oppleve å få masse energi av at pappa’n holder nattbordlampa to cm fra nesa? Lys = energi!!! Når pappa’n i tillegg hopper opp og ned i senga og messer: “Energi! – Energi! – Energi!” – hva kan man vel ønske seg mer?!? Jeg blir faktisk litt rørt når jeg tenker på innsatsen min! 🙂

    Monstret under senga meg? Jeg tenkte egentlig på de krypene og svarte mambaer og sånn ved Lake Malawi, men nå fikk jeg en ny idé for hvordan jeg kan vekke min kjære datter! Følg med i spenning!

Leave a Reply

 
