Syre! Bonding!


Har jeg blitt medlem av en svært tvilsom klubb?

“Syre!” – ” Bonding!” – “Sandblåsing!” –  “Det har jeg faktisk ikke sett før!” – “Sånt kan skje i opp mot 10% av tilfellene!” VRIIIIiiiiiIIIiiiiIIiiiiiIRiiIIRiiiIRIiiiiiiiiviiiiviiiivvviiiiIIIIiiIiiiiIIIIIIRIIIIIRrrrrriiririiriiiIIRIIIi!

Sånt hører jeg når jeg er hos tannlegen…! Når han sa sandblåsing, ble jeg litt skeptisk. Når han sa: “Det har jeg ikke sett før!”, så tenkte jeg “Det har jeg hørt før! – Mange ganger…” “10% av tilfellene”, Jada! JEG VET! Hvis det er en ørliten sjanse for at noe skal skje, så står det “KENNETH” på adresselappen!

Emma og jeg var altså hos tannlegen igår. 50 mil tur retur, men både Emma og jeg var enige om at det var verdt det! Tom er utrolig flink. Emma har vært uheldig for noen år siden og fikk en refleks i full fart mot den ene fortanna – KNEKK! Hun har hatt noen problemer med den siden den gang, og skoletannlegen har ikke inngitt veldig tillit til at han skulle ordne dette skikkelig. Jeg har vært veldig fornøyd med Tom, og fikk tatt med Emma dit. Hennes problem denne gangen var et lite hull der hvor skoletannlegen har reparert tidligere. Tom ordnet opp!

Mine tenner er det verre med… En tann som min skoletannlege har ødelagt tidligere (og Tom har fixet) viste seg å være så ødelagt at den måtte ut. Sannsynlig også som følge av andre ting i min, ikke helt – men nesten, perfekte kropp (hvis du ser for deg Brad Pitts kropp og mitt hode – så ser du omtrent for deg slik jeg ser ut – nesten…). Ut måtte den. Betennelse under.

Auuuuu! Her ser du dem Lars Eirik! Det er røntgenbildene som er graderte! 🙂

Så sånn er det! Skal tilbake om noen uker for å bygge bro. Det blir nok sikkert morsomt!

Ettersom det er 25 mil hver vei til Elverum, og tannlegetimen var utpå kvelden, kom vi ikke hjem før midt på natta. Jeg har heldigvis fri, Emma har blitt hjemme fra skolen og jobber med særoppgave.

Nå skal jeg pakke kofferter drar til Uganda tidlig søndag morgen!

~ by Kenneth on February 5, 2010.

2 Responses to “Syre! Bonding!”

  1. Ai ai, ille med tanntortur.. Min sympati overbringes herved!

    Men ‘artig’ bilde, et mutt uttrykk du har der 🙂 Det viser virkelig stemninga. Ble inspirert til å pusse tenna ekstra godt nå.. Igjen: GOOOOOD TUUUUR!

  2. Ja- det er i grunn sånn det føles… Hvis det inspirerer til tannpuss, så er jo det topp. Da blir jeg ‘helten’ som går ut i de tøffe takene for at andre skal slippe! 😉

    Og takk! Det blir fint med varme!

Leave a Reply

 
