Fremme i Kampala


Det er utrolig mye mer behagelig å fly til Uganda enn det er å fly til Malawi. Det føles som om det er halve veien! Og strengt tatt er det jo nesten det også, iallefall i reisetid. Ok flytur… Hadde riktignok en litt eldre kar ved siden av meg som på død og liv måtte ha to tykke bøker halveis over i mitt sete. Dyttet dem over flere ganger, men så sovnet gubben, og bøkene kom kjapt sigende inn i siden min. Han lente seg fareturende mot meg også noen ganger mens han sov, så jeg så for meg å ha han snorkende på skulderen…. Ellers var det greit – veldig mange nordmenn i flyet som skulle på apesafari. Det er sikkert stas!

Jeg har ikke så mange planer om safari. Allerede imorgen tidlig er seminaret igang. Bergdis Joelsdottir fra NHF er her sammen med meg for å arrangere seminaret. Hun kom før meg, og møtte meg når jeg ankom hotellet. Vi satt oss ned og avklarte de siste tingene før seminaret kan begynne. Gleder meg til seminaret! Tror det blir både likt og ikke likt seminaret i Malawi. Her samarbeider vi med organisasjoner som har mer erfaring enn de i Malawi, og det gjør nok at vi kan fokusere på litt andre ting enn det vi gjorde i Malawi, hvor vi også bidrar til å bygge kapasiteten til organisasjonene mye mer enn her i Uganda. – Det ble en forferdelig setning, men nå er jeg for trøtt til å fixe den!

Nettforbindelsen her på hotellet er foreløpig litt tvilsom. Den virket først klokken 23.30 lokal tid (to timer mer enn i Norge). Jeg håper at det blir bedre utover uken! E-post, skype og blogg er superviktig! Klarer ikke å forstå hvordan jeg klarte å være en måned i Gambia for noen år siden, uten mobil, uten pc, uten noen måte å kommunisere hjem på utenom telefonkiosk. Ikke hadde jeg iPod heller!

Nå må jeg legge meg! Skal tidlig opp imorgen. Klokka er halv to nå, og vi blir hentet her på hotellet kl 7.50 imorgen. Ja, faktisk idag….

~ by Kenneth on February 7, 2010.

Leave a Reply

 
