Join Me!


Ok – da prøver jeg igjen å fortelle litt om seminaret!

Kort bakgrunn: Atlas Alliansen, med fire norske og ni partnerorganisasjoner i Malawi, Uganda, Mozambique og Sør Afrika har fått støtte fra Operasjon Dagsverk aksjonen som ble gjennomført i oktober i fjor. Turen til Malawi var for å starte opp arbeidet i prosjektene som skal utføres der. Nå gjør vi det samme her.

Seminaret her fokuserer på å koordinere organisasjonene og å utarbeide beskrivelse av en undersøkelse av handikappede ungdoms situasjon i Uganda akkurat nå. I går gikk vi gjennom de krav og kriterier som OD setter som donor, vi fikk en forelesning om baseline (undersøkelsen) på hva, hvordan, hvorfor, hvem osv. Veldig god presentasjon av en ekstern konsulent fra Uganda! Gjennom en veldig deltakende forelesning og gruppearbeid fikk deltakerne styrket og bekreftet deres kunnskap om baseline.

I dag går vi videre med dette arbeidet og fokuserer på å utarbeide et utkast for en oppdragsbeskrivelse for konsulenter som skal gjennomføre undersøkelsen. Her i Uganda har partnerne mye erfaring på dette så det er veldig spennende å se hvordan dette utvikler seg.

Jeg har holdt en presentasjon om et felles media initiativ som skal fokusere på ungdommers egne historier og hvordan disse kan brukes i påvirkningsarbeid mot myndigheter og samfunnet generelt. Jeg syntes alltid det er morsomt å holde presentasjoner. Jeg hadde lagt igjen notatene mine på hotellet, men det gikk greit likevel. Deltakerne gav veldig positive tilbakemeldigner til prosjektet etter presentasjonen, og ønsket å være med på prosjektet.

 

 Hvorfor Join Me? Da må du se her: https://verngaard.wordpress.com/2010/01/23/noen-bilder/ Ellers kan jeg legge til at Join Me er en intern fleip mellom Emma og meg. Hun vil på Ringenes Herre-loco-samling og jeg har sagt at jeg skal bli med henne utkledd som Darth Vader og gå rundt å si Join Me – it would be vise! (Samme frase brukt i begge filmer osv…) Jada – sånt ler vi av, da… 🙂

I går skrev jeg litt om Kampala også, men det forsvant i dårlig nettdekning… Vi gikk en tur for å spise middag på kvelden. Elsker lydene, luktene og alt ved den afrikanske natten! Varmt og godt, lukter av jord, mennesker, luftfuktigheten, trafikken (som er interessant så lenge du ikke trenger å kjøre selv)…

Trafikken er nemlig noe for seg selv! HAr tatt et bilde, men det beskriver på ingen måte galskapen i det hele:

Nå skal jeg ha litt middag! Tilbake senere!

~ by Kenneth on February 9, 2010.

10 Responses to “Join Me!”

  1. I will never join you! Eller – dersom jeg får bli med deg til Afrika, så kan jeg vel gjøre et unntak… 🙂
    Dessuten er det ikke en locosamling, mange kjente og respekterte forfattere og kunstnere osv. besøker aLEP hvert år! Det er den største årlige begivenheten i Norge for tolkienfans! Så det så!

    • Okeii… Jeg vil gjerne ha deg med til Afrika! Du hadde elsket det! Eller – du kommer til å elske det! Selvfølgelig må du bli med en gang!

      Resten av kommentaren din klarer jeg ikke helt å lese… Står det “blablablabla-loco-blablablabla”? 🙂

    • Ta av deg skrulling-Vader-masken, så kanskje det blir lettere å lese? 🙂

      • Hvordan visste du at jeg har funnet Darth Vader masken jeg har lett så lenge etter?!? Har mamma sagt noe? Gleder meg til å bruke den på Loco-LEP! 🙂

    • Vel, det ser ikke ut til at det blir noe i 2010:
      http://www.tolkiens.net/forum/index.php?topic=13829.0

      Finnes det noe internasjonalt?

      • Er ikke sikker… Theonering.net pleier å skrive om det meste som er interessant, det er stadig vekk arrangementer i USA. Litt langt unna, bare…:-)

  2. Har dere forresten sett Avatar? Den er helt rå… En opplevelse..

  3. Da har vi en avtale til uken!

Leave a Reply

 
