Terningkast 5


Nå er vi ferdige med seminaret, og alle uttrykte at de var veldig fornøyde med resultatene. Vi har oppnådd nesten alt det vi hadde planlagt, og det vi ikke har gjort skal vi gjøre hver for oss med våre partnere i de neste dagene. Vi har også avtalt et oppfølgingsmøte på fredag, og har satt deadlines for den videre prosessen. Dette blir veldig bra! Bergdis og jeg har gitt oss selv terningkast 5 for gjennomførelsen av seminaret. Det er alltid rom for forbedring, vi har hatt mye å gjøre (vi skulle vært 3 som holdt seminaret, men den siste ble syk), men alt i alt har det gått veldig bra!

 

Matooke er noe som virkelig bør prøves. Det er en stappe laget av bananer som er veldig vanlig i Uganda. Det er dessverre ikke så lett å lage den hjemme, ettersom man trenger bananblader for å få den rette smaken – i tillegg til en spesiell sort banan. Nærmeste sammenlikning er potetstappe, bare helt annerledes…

Ok – dette ser kanskje ikke så godt ut… Matooke er det som ligger på venstre side, ellers er det søtpotetstappe med bønner og groundnut-saus (som visst ikke er det samme som peanøtter men som likner fælt). Det smakte veldig mye bedre enn det ser ut til!

I dag har det vært skikkelig varmt! Stekende sol og skyfri himmel! I love it! Ute i varmen finner man massevis av Ugandas “måker” – marabou-stork. Diger og ikke spesielt pen. Hvorfor i all verden valgte Freia å putte den på sjokoladen sin?

Nå skal jeg spise litt og trekke meg tilbake til rommet for å hvile ut etter seminaret. I morgen skal jeg til kontorene til UNAD og planlegge for prosjektet.

~ by Kenneth on February 10, 2010.

8 Responses to “Terningkast 5”

  1. Grattis med terningkastet da! Ikke verst kritikk det… De har den storken på sjokoladen fordi det er den viktigste ingrediensen. Den ser altså ikke så fin ut, men smaker utmerket! Litt som bananstappa..

    • Det er jo ekstra hyggelig også når det er en helt uavhengig og objektiv vurdering! 🙂

      Kjenner at jeg har veldig lyst på Freie Melkesjokolade nå!

      • >en helt uavhengig og objektiv vurdering!
        hehe, nemlig 🙂 Jeg tenker vurderingen var bra jeg, oppgaven deres er en stor utfordring.. I Sandefjord var det 10 kuldegrader i dag, sikkert rundt 45 i Andebu (haha). Best å bli der du er, tenker det kommer seg her rundt mai.

      • Det er utfordrende, men samtidig utrolig spennende og morsomt! Verdens beste jobb! Det er ikke akkurat kaldt her… Vi er ferdige med møtene for idag. Nå skal jeg sette meg med litt papirarbeid. Tar meg en pause først for å nyte varmen og sola! Sitter på terrassen med sol, en iskald Nile Special – kanskje det aller beste øllet jeg noengang har smakt. Mulig at kombinasjonen av å være sliten, tørst, steikende vareme og sol hjelper! Fikk melding fra fotballtrener til Ida. Trening idag er avlyst ettersom det er for kaldt! 🙂

  2. Jeg synes maten så topp ut- litt som den jeg lager! Fint at alt har gått bra, du er kjempeflink! Nå må du hvile deg litt og samle noen krefter til resten av dagene! Jeg elsker deg og gleder meg til å se deg! Suss

    • Maten din er helt topp den – når du bare tar deg tid til å lage litt mat! Det er veldig deilig å være ferdig med seminaret og like deilig at det gikk så bra som det gjorde! Jeg gleder meg til å komme hjem og få din hjemmelagede mat igjen! 🙂

  3. Du er flink og alltid like positiv!!!!! Vi er glade for at det er greit med deg, men husk å hvile deg også. Klemmer.

    • Det har vært nok å gjøre frem til nå, men det blir litt roligere tempo de neste dagene. Har fått en god natts søvn og føler meg egentlig ganske fin!

Leave a Reply

 
