På gjensyn Kampala!


Sitter på terrassen for å suge inn det siste jeg kan av sol og varme før jeg drar til flyplassen. Ikke sikker på om jeg kommer meg på nett der. Hadde en veldig interessant samtale med en eldre kar fra Nederland, som har jobbet 10 år som direktør for UNICEF. Han hadde nå et oppdrag for UNICEF her i Uganda hvor har bidrar til å styrke deres kapasitet i forhold til styring og implementering av deres programmer. Jeg kastet meg over muligheten til å presentere disability-sektoren og behovet for “mainstreaming of the disabled into the UNICEF programs”. Han fortalte at funksjonshemmede hadde en tendens til å falle utenfor UNICEF-programmene ettersom de som arbeider ute i feltet ikke hadde den nødvendige kunnskapen for å ta nødvendige hensyn til de svakeste gruppene. Spennende når slik muligheter plutselig dukker opp! Vi utvekslet visittkort og jeg har tenkt å følge han opp for å se om det kan åpne seg en mulighet for en tettere forbindelse mellom våre partnerorganisasjoner og UNICEF i Uganda. Det hadde vært veldig spennende!

Vel – nå er det altså på tide å vende tilbake til jentene mine og kulda i Norge. Drar til flyplassen om ca en time. Kommer til å savne Kampala! Her kunne jeg godt bodd!

I enden av regnbuen finner du gull! Du finner Kampala!

~ by Kenneth on February 14, 2010.

Leave a Reply

 
