iPad


Jeg har testet iPad! Må ha den, bare må ha den! Vi var på kjempehyggelig besøk hos Sebastian og Kirsti, og Sebastian er enda hakket mer opptatt av tekniske duppeditter enn det jeg er. Han hadde fått seg en iPad fra statene og viste den fornøyd frem!  Knallbra oppløsning, kjapp på nettet, veldig fin å skrive på (den jeg prøvde hadde ikke norsk tastatur, men det var ikke noe problem – æ, ø og å var lett tilgjengelig, med norsk tastatur blir det nok helt topp!). Film fungerer som bare det!

Tre ting jeg ikke liker: 1. Hvorfor er det ikke mulig å sette inn et minnekort? Bare tull å ikke ha en åpning for dette! 2. Hvorfor åpnes det ikke for Flash/Silverlight? Det gjør at nettsteder – f.eks NRK og TV2 vises i nettleseren på iPad’en uten mulighet for å se nyhetsklipp og alle program som legges ut. Igjen bare tull! 3: Den blanke fine skjermen gir ikke bare et strålende godt bilde, men det gir også veldig mye refleks. Vanskelig å kombinere disse to, men det strålende bildet, blir bare strålende så lenge det ikke er lyskilder i nærheten.

Hvis Apple sender et eks til meg, så kan det nok hende at jeg etter mer omfattende testing overser disse svakhetene!

Det er forresten en ting til jeg ikke liker… Det er det samme som jeg ikke liker med alt som kommer fra eplegrossisten – Steve Jobs har tilsynelatende et enormt kontrollbehov. Ikke bare vil han ha full kontroll på hvilke programmer som kan legges inn på flere av produktene han langer, han vil også ha kontroll på innholdet. Mao Tse Jobs lokker oss inn med glimrende produkter, gjør oss avhengige og tar kontroll over hverdagen vår! Dette klarer han også uten å tilby det første fixet gratis! Se også her.

~ by Kenneth on April 18, 2010.

4 Responses to “iPad”

  1. Haha 🙂 iPad’en fikk et eget blogginnlegg, faktisk! Du må nok ha den, ja. Koselig å se dere!

  2. 🙂 Det er klart! Det var veldig koselig å besøke dere igjen!

  3. Svaret på en og to er at man ikke lager iPad bare fordi folk skal bli glade, men også for at Apple skal bli steinrike. Det er en fordel med at de er steinrike, da kan de lage enda flere kule dingser.

    >1. Hvorfor er det ikke mulig å sette inn et minnekort? Bare
    >tull å ikke ha en åpning for dette!
    Fordi man skal selge versjon 2, slik at de ivrigste kjøperne, sikkert mange millioner, skal kjøpe to iPads med ganske kort mellomrom.

    >2. Hvorfor åpnes det ikke for Flash/Silverlight?
    Fordi Apple vil at de mediahungrige skal se medieinnhold fra Apples kilder, på den måten tjener Apple mer. Folk er så hekta på dingsene at de kjøper dem uansett.

    >3: Den blanke fine skjermen gir ikke bare et strålende godt
    >bilde, men det gir også veldig mye refleks.
    Dette er vel bare en avveining man har foretatt. iPad brukes vel helst innendørs, der man har en viss kontroll på lyskilder.

    Jeg skal kjøpe iPhone når neste versjon kommer.

    • Ja, du har nok helt rett! Det er uten tvil kun for å selge at de gir et lite drypp med det vi vil ha av gangen. Lurt for dem – irriterende for oss. Men – så lenge vi er villige til å kjøpe, så får vi det på denne måten fremover også. Hvis vi bare hadde droppet å kjøpe produktene – da hadde vi nok fått det vi egentlig vil ha! iPhone kjøper jeg bare hvis den blir slik jeg vil ha den! Flash, minnekort, massiv lagringsplass (helst 120Gb, 80 fungerer hvis det er åpning for minnekort). Og Java! (nettbank og sånn) Time will show! HTC Desire er foreløpig valget hvis jeg skulle hatt ny!

Leave a Reply

 
