Rådyrjakt


En deilig 17.mai går mot slutten. Imorgen er det skole og jobb igjen. Oslodag for meg imorgen og tidlig opp. Guro og jeg gikk en nydelig tur i skogen rett bak huset nettopp. Det viser seg at en av de fineste rådyrpostene jeg har sett er bare 300 meter fra huset! Jeg vil sitte der! Jeg er så heldig at jeg får jakte på Ledeng i Ørje – men det er ikke 300 meter fra huset, mer som 300km tur/retur.

Guro og jeg kom over stedet helt tilfeldig. Vi har en flott skog rett bak huset, og vi har gått litt i den, men ikke veldig langt inn. Vi har klart å gå  oss bort en gang, og klok av skade har vi holdt oss langs veiene. Idag, utstyrt med GPS på telefonen, fant vi ut at vi ville finne en ny vei gjennom skogen! God plan med GPS – bortsett fra at vi gikk tom for batteri midt i skogen… Vi fant likevel frem til den fantastiske rådyrposten ved et hugstfelt, og det viste seg å være bare et steinkast fra stuevinduet.

Pussig ting: jeg får opp et “ping-back”, et varsel når noen linker til bloggen. Idag var det et nettsted i England som av en eller annen grunn linket hit, sikkert en autolink-funksjon på nettstedet. Dette var nemlig et nettsted som gir forbrukslån, og bloggen min lå under et “se hva man har lånt til”-vindu. At de linket til bloggen min var forsåvidt litt pussig, men sikkert altså en autofunksjon. Det mest pussige var at de skrev tydelig på nettstedet at man måtte bo i England for å låne og at ingen av nettstedene de linket til var engelske!

Neste gang vi går opp til rådyrposten skal jeg ta med kameraet og legge ut et bilde!

I mellomtiden kan jeg legge ut dette! Jeg fikk nemlig jakt-kort for rypejakta i september i posten på fredag! 15.september! Gleder meg allerede! Rypa på bildet møtte jeg en tidlig sommermorgen i samme området som jakta er. Bytter ut kamera med hagle i september! 🙂

~ by Kenneth on May 17, 2010.

Leave a Reply

 
