Melodi Grand Prix


Så er det over oss igjen! Jeg husker når jeg var liten – MGP var en årlig vinner, og hele familien benket seg og så på alle de rare melodiene. Den gang som nå var det sjelden at den beste vant….

Som voksen må jeg innrømme at jeg er litt mer avmålt i min begeistring… Jeg benytter heller anledningen til å kose meg over en av de tingene jeg har kjøpt, som jeg, til tross for en ganske drøy pris, mener er verdt hvert øre! Bose Quiet Comfort 15! Den observante leser skjønner med en gang hvor disse høreklokkene passer inn i Melodi Grand Prix bildet. Nix! Jeg setter ikke pris på klokkene fordi de har en utrolig god lyd og virkelig lar MGP-musikken komme til sin rett. Eller det vil si, jeg setter jo veldig pris på det gode lydbildet når jeg har god musikk, men det jeg først og fremst setter pris på i forbindelse med MGP, det er at klokkene aktivt fjerner bakgrunnsstøy! Når jeg setter klokkene på ørene blir MGP borte! 🙂 Jeg trenger ikke å flykte fra stuen for å fjerne meg fra støyen! Bose redder ørene mine! Du skal ikke bruke buss, tog eller fly mange ganger før klokkene er verd sin pris! Redningen fra MGP er ren bonus!

~ by Kenneth on May 25, 2010.

10 Responses to “Melodi Grand Prix”

  1. Jeg så litt på MGP semifinale akkurat nå.. Mye dårlige greier altså!! Selv Norge klarer å slå de folka der med han didrik … !
    Så jeg bare skrudde av tv’en og gikk for å prate litt med pappa 😀 grattis med øretelefonene dine. Er de nye?

    • He,he! Jeg vet bare at de har rare kostymer – ikke hvor dårlig musikken er! 🙂 Kjøpte øreklokkene på vei til Ugande i februar. De er helt utrolig bra på flyturer!

  2. Må nesten si at dersom du er i godt humør fra før av, kan MGP faktisk være ganske morsomt! Misforstå meg ikke, det er ikke fordi innslagene holder høy kvalitet. Men det er jammen meg underholdning for det..! En dame utkledd som… eh… et tre? som synger i vei mens fire andre… eh… trekledte menn hopper rundt? Trekkspill? Menn i tettsittende, rosa bukser? Vindmaskiner? Elendig engelsk? Fioliner(Vi i Norge har faktisk droppet våre i år! Surprise, surprise!)? Det er ikke noe man ser så ofte. ADVARSEL: Dersom man ikke er i perlehumør, vil neppe MGP gjøre det bedre. Hodepine er nemlig en svært sannsynlig bivirkning. 🙂

    • Jada, jeg ser poenget med all moroa man kan ha med å se alle disse rare artistene. Noen ganger blir det så moro at det aller mest blir pinlig, men det får stå sin prøve. Mitt poeng er at jeg slipper unna mishandlingen av ørene! Elsker god musikk – blir sprø av stinkmusikk! For å ha det moro med MGP, både lyd og bilde tror jeg man må ha et perlehumør man bare får av å innta ulovlige stimuli! 🙂

  3. Syns forresten du skriver lite om Hobbiten! Jeg venter fortsatt i spenning! 🙂

    • Firtsett med det! Blir nok bare mer og mer spennende! En vakker dag skal jeg skrive: Idag var Emma og jeg på Hibbit-premiere. Så kan vi ha et bilde av det og meg i passende kostymer. Du som Gwahir og jeg som Darth Vader! De klarer sikkert å snike inne en Join Me i Habbitsen også! 🙂

  4. Snakk ikke stygt om Grand Prix- prima underholdning!! Har nettop sittet og kost meg! Hvor ellers møter folkemusikk fuzz-gitar, og hvor ellers får man se staute karer i ettersittende paljettshortser? Nå tenker jeg du angrer litt at ikke du fulgte med, jeg! I finalen skal øreklokkene bort- da skal vi dele gleden! Jeg elsker å dele morsomme ting med deg!!!!!!!!!!! 🙂

  5. Glemte å si at det med folkemusikk og fuzz- gitar skjedde i samme sangen, altså!

    • Ja, folkemusikk og fuzz-gitar er jo kremelementer i enhver kvalitetslåt. Kjenner at jeg fortsatt er glad for øreklokkene, pussig nok! Ellers er freden og roen på fjellet jammen ikke verst den heller!

  6. […] og sove. Turen forøvrig ble godt ivaretatt av en iPod og Bose-øreklokker (som jeg har skrevet om her). Ingen Grenser lagt inn på iPoden igår, The Ghost Writer, GreenZone og Iron Man 2, pluss litt […]

Leave a Reply

 
