Now, there’s your problem!


Ja, det har vært en stund siden jeg har satt meg ned og skriblet noe her. Både fordi det har vært litt travelt i det siste, men også fordi jeg har vært litt sliten… Gleder meg veldig til ferie!

Guros slekt er fantastisk sprudlende! Vi var på slektstevne sist helg på Thorstvedt, Stendalslektens vugge. Noen ganger kan man oppleve slektstevner som kjedelige pliktøvelser – ikke slik med Stendalene. Mange hyggelige mennesker, musikk, grillmat, volleyball m.m. Veldig hyggelig! Vi gleder oss allerede til neste treff om tre år!

På jobben har jeg også hatt spennende ting å drive med. Planene for 2011 må arbeides med allerede nå, utfasningsplaner (hvordan faser vi ut vår støtte på en slik måte at vi kan sikre at arbeidet kan fortsette uten støtte fra oss) og forberedelser til en kort tur til Malawi og Uganda i august. Vi må jobbe sammen med planene for 2011 og ha et felles møte med alle organisasjonene som får støtte gjennom Atlas Alliansen for å bidra til at disse samarbeider godt. Med samarbeid mellom organisasjonene i Norge, Malawi og Uganda kan vi få til at flere kan få bedre hjelp! Plan og SOS Barnebyer er også interesserte i samarbeid, og de skal også delta på møtene. Spennende! I Uganda skal jeg se på muligheten for å få til et møtepunkt med UNICEF. Møtte tilfeldig en tidligere direktør i UNICEF Nederland, som nå var hyret som konsulent for UNICEF i Uganda, sist jeg var i Kampala. Jeg håper at jeg gjennom han kan få til et møte med UNICEF slik at vi kan begynne en prosess for å få funksjonshemmede inkludert på en god måte i UNICEF sine programmer.

And where is my problem? Vel – se på dette:

Kanskje ikke så lett å se på dette bildet, men høyre ben er brukket. Et litt overraskende og ublidt møte med slåmaskinen til naboen endte ikke så bra forrige søndag. Ikke sikker på om det var traktoren som kjørte over benet, eller om det er selve slåmaskinen som gjorde skaden. Den siste uken har vært ganske full av smerter, men det ser ut til å gå bedre nå. Hvis det er noen som lurer på halen på bildet, så er det ikke meg altså, men katten vår som har skadet seg!

Snart ferie! Gleder oss veldig! Hvis det kan bli litt varme også nå, så blir det bra!

~ by Kenneth on June 27, 2010.

Leave a Reply

 
