Tilbake til Malawi


Det er veldig deilig å være fremme. Emma møtte meg på flyplassen som vanlig, og vi spist lunsj sammen, slik vi pleier å gjøre det når jeg kommer hit. Veldig hyggelig! Temperaturen er ikke så mye å skryte av. Jeg vurderte å droppe en ullgenser som jeg hadde lagt i kofferten, tok den ut igjen for jeg tenkte at det jo er ganske behagelig i Blantyre i august. Jeg er veldig glad for at jeg la den tilbake i kofferten rett før jeg lukket den. Har den på nå!

Emma og jeg fikk også snakket litt sammen om baselineundersøkelsen som har vært her. Rapporten fra undersøkelsen er ikke så god som vi hadde håpet, og jeg fikk gitt feedback på hva som mangler i rapporten. Det ser ut til at vi kan få rettet opp i dette veldig fint! Det er flere data som er tilgjengelig, og konsulenten som er hyret til jobben kan trolig oppdatere rapporten slik at vi kan få på plass den informasjonen vi trenger. Rapporten skal dokumentere funksjonshemmedes forhold i den sørlige delen av Malawi, og vil være viktig for alle organisasjonene som har støtte fra OD i arbeidet videre.

Silje Handeland fra NHF og Aslaug Rønningen fra NFU er her også, og etterpå skal vi på Italiensk restaurant og spise litt og finpusse litt på tilbakemeldingen fra norsk side til de malawiske partnerne våre.

I morgen skal jeg møte Emma igjen, slik at vi kan se litt mer, både på baseline og på planene for Chisombezi.

Ellers er det veldig trist! Elevene på Chisombezi har ferie akkurat nå, slik at jeg ikke får truffet dem denne gangen. 😦

~ by Kenneth on August 14, 2010.

5 Responses to “Tilbake til Malawi”

  1. Takknemlig for at du er framme! Kjedelig at du trenger ullgenser, da, men du er jo ikke som folk flest! Jeg hadde vel svettet fordervet, tenker jeg. Fikk koselig melding av Emma- skal svare henne når jeg får ladet telefonen. Lykke til med jobben, jeg er stolt av deg! Suss

    • Jeg tror nok at du også hadde syntes at det er kaldt her. I kveld har det vært bare 19 grader ute…

      Vet du – jeg er så stolt av deg også! Du er fantastisk, og du gjør en jobb som det ikke er mange som kunne gjort så bra som du! Du har en helt unik evne til å se mennesket, det positive og strålende som alltid er der, men som noen ganger ligger litt gjemt bak utfordingene i hverdagen. Nettopp når det er litt skjult ser du det ekstra godt og lar de som er rundt deg merke at du setter pris på dem. Elsker deg!

  2. Du er søt, og jeg er fremdeles gæern etter deg! Suss 😉

  3. Har vært i hagestua etter vi kom fra Elverum. Håper å komme sterkt på facebook i morgen!!!!!! Sov godt!

Leave a Reply

 
