OD møtet


 Jeg har vært veldig spent på hvordan denne dagen ville bli. Forberedelsene til dagen har ikke gått helt slik vi hadde håpet, og vi hadde noen litt sensitive saker som vi skulle ta opp. Idag har de tre norske organisasjoner (Signo, NFU og NHF) sittet sammen med våre partnere (Chisombezi, PODCAM, FEDOMA og MUB) og har drøftet hvordan OD-prosjektene utvikler seg. Det har vært foretatt en baseline som ble drøftet og vi har diskutert frem og tilbake om å ansette en felles koordinator for alle organisasjonene i Malawi. Vi måtte avklare mange elementer, ansvar, oppgaver, hvem skal denne rapportere til, osv.

Konklusjonen på drøftelsene ble at organisasjonene vil ansette en koordinator, og de malawiske partnerne kastet seg rundt og har utviklet jobb-beskrivelse og utlysnngstekst i løpet av dagen. Vi var kjempefornøyde! OD-prosjekten kommer til å tjene veldig mye på dette, og organisasjonene kommer til å kunne lære en hel masse av koordinatoren. Veldig bra!

OD er av og for ungdom. Vi har fokusert på dette idag, og fått partnerne til å beskrive hvordan de best skal sikre at ungdom får innflytelse over prosjektene. Ungdomene er flinke til å si det de mener, og flinke til å delta og kreve sin plass. Flott med engasjerte unge mennesker som vil gjøre noe for å bedre livene til unge funksjonshemmede jenter og gutter.

Ikveld har vi bestemt oss for å gå på den indiske restauranten igjen. Først skal jeg hvile litt – nå er jeg ganske så sliten!

~ by Kenneth on August 17, 2010.

4 Responses to “OD møtet”

  1. Dere er så flinke! Det blir jammen lange dager på deg- får håpe du ikke sliter deg helt ut! Det blir vel meg som bør kjøre til Elverum, tror jeg. Du har jo en tendens til å se struts og forskjellig i veien etter slike turer… 🙂 Kos deg på restaurant og prøv å hvile så godt du kan mellom slagene! Jeg elsker deg!! ❤

  2. Forresten, det er veldig få bilder som kommer her av den kjære mannen min! Jeg har jo ikke sett deg på så lenge, så nå må du snart legge ut et bilde med deg på, også! ❤ Suss

  3. Det er imponerende hva du får til! Husk å slappe av bittelitt innimellom 🙂 Tror jeg må bli med på den rypejakta forresten…

    • Så bra! Vi kjøper kort i Øyer! Det er også mulig å høre med fjellstyret i Ringebu om det er kort igjen der! Idag har jeg en rolig kveld. Det er veldig deilig!

Leave a Reply

 
