Potholes


Idag har vi hatt et langt møte med alle organisasjonene i Uganda som får OD-støtte. Vi har hatt mange fruktbare drøftinger og vi har gått gjennom baselinerapporten, først internt, så sammen med konsulenten. Jo mer jeg jobber sammen med partnerne, jo mer imponert blir jeg. Dette er flinke dedikerte mennesker. Doreen og Robert var også med oss idag, og bidrar veldig bra! Dagen har vært for lang og med for mange drøftelser til at jeg kan skrive om det her, i tillegg kjenner jeg at jeg er litt tom i hodet etter å ha ledet møtet hele dagen… Det kan også hende at det blir litt kjedelig å lese!

Potholes er hullene i veien som har en ganske fremtredende plass i veinettet i mange Afrikanske land, så også i Uganda. På vei hjem til hotellet tok vi en annen vei enn den vi pleier, for å forsøke å unngå alle køene. Vi unngikk forsåvidt køene, men jeg forstod fort hvorfor det var så få bilder på de veiene vi kjørte på… Hvordan vanlige biler klare å komme seg frem på mange av veiene er mer enn hva jeg fatter. Det er vel heller ikke riktig å snakke om “Potholes” – det var strengt tatt ikke noen vei å ha hull i, det var bare hull hele veien. Men – å kjøre på slike veier, med solnedgang, det røde støvet, lydene, luktene og alle inntrykkene! Jeg ble bare sittende og suge det hele inn! TIA – This Is Africa! Love It! 🙂

~ by Kenneth on August 24, 2010.

4 Responses to “Potholes”

  1. Ja, nå er det godt du snart skal hjem! Jeg begynner jo å savne deg også, og det er et godt tegn :-)! Vi må snart begynne å rydde litt til du kommer hjem, for vi har latt humla suse inimellom skole, jobb og andre ting. Jeg synes det er veldig kreativt og trivelig, men er litt mer tvilende til hva du synes…;-) Støvsuge skal vi ihvertfall! Det viktigste er at vi har det hyggelig, og det har vi jo!! Håper du får noen fine siste dager i Afrika,- kos deg så mye du klarer! Suss og klem ❤

    • Det er helt riktig! Det viktigste er at dere har det hyggelig! Jeg er vel ikke verdens mest ryddige jeg heller! Dessuten trenger dere ikke å ordne så alt for mye – til uken kan jeg vaske og rydde igjen, jeg. Blir glad for at dere støvsuger litt da… Helt fin i nesa nå som det ikke er noen katt i nærheten. Ikke hatt behov for nesespray på to uker! 🙂

  2. Fint med hjemmelaget appelsinmarmelade i Afrika! Emma er snill og det er du og! Godt å vite at du har folk som setter pris på deg. Klemmer fra oss:-)

    • Appelsinmarmeladen er kjempegod! Akkurat nok til en siste skive imorgen! Mmmmm! Emma er fantastisk!

Leave a Reply

 
