Dobbeltrype


Regn, regn, regn hele dagen… Men vi har kost oss likevel! Vi tok en rolig morgen og ventet på at regnet skulle gi seg. Det gjorde det ikke, så litt utpå dagen gikk vi nok en gang til fjells. På lune steder var det stadig at det gikk opp ryper. Jeg hørte dem, Kjell Are så dem. Det begynner å bli et mønster i det her….

Etter noen timers tur innover fjellet letter plutselig en flott stegg like foran oss. Haglen kom raskt til skulderen, fuglen lå fint på kornet og skuddet fikk fuglen til å falle uvanlig raskt. Jess! Fikk litt dårlig samvittighet med en gang som jeg skjønte at Kjell Are også hadde løftet haglen til skulderen, og at han enda hadde til gode å få en fugl, mens jeg stod på tre. “Sorry!”, sier jeg og ser på Kjell Are som ser ut som et digert spørsmålstegn. Det viser seg at vi begge har skutt! Nøyaktig samtidig! Ingen av oss hadde hørt mer enn et skudd og begge var sikre på god treff. Det kan jo også forklare hvorfor fuglen datt så raskt. To skurer med hagl samtidig gjorde kort prosess! Fuglen tilfalt Kjell Are og vi var like fornøyde begge to!

Ingen bilder idag – hadde telefonen i vanntett pose mens vi var ute i regnet. Fjellstøvlene mine var ikke like vanntette… Vel tilbake på hytta måtte jeg tømme støvlene for vann og vri opp sokkene. Jeg var temlig kald på føttene etter noen timer i regn. Skjønte at det var på tide å komme seg tilbake til hytta når jeg satt det ene benet i en bekk og kjente at vannet som rant inn i støvlen virket varmere enn det som var der fra før…

Alt i alt en strålende deilig dag! Fantastisk å være ute i fjellet, selv i surt vær som idag!

~ by Kenneth on September 17, 2010.

Leave a Reply

 
