Gender and political development in South Asia


Er grunnen til at jeg nå om dagen ikke bruker til på å skrive her. Egentlig burde jeg ha gratulert IDA med 14-årsdag, som hun hadde på søndag! Eller jeg burde skrevet om den nye plata til Linkin Park, som er skikkelig bra, eller om at jeg skal jobbe for å få satt opp Ibsen på nasjonalteateret i Uganda på tegnspråk… Det har jeg altså ikke skrevet om. Her er grunnen enda bedre forklart:

  1. Samita Sen argues that there is an interesting continuity from the social feminism of the Indian women’s movement to the debate in India concerning reservations for women to the Panchayati Raj, in the sense that feminists in both cases based their argument on the slogan ‘equal but different’. Discuss the claim and use empirical examples.

Slik ser eksamensoppgaven ut… Noen gode tips? 🙂

MEN – det viktigste først: GRATULERER MED DAGEN LILLE IDA! Jeg er veldig glad i deg!

~ by Kenneth on September 21, 2010.

4 Responses to “Gender and political development in South Asia”

  1. Ibsen? Seriøst? 🙂

  2. Fin oppgave, litt for enkel kanskje, men grei. Også feminisme Rofl;-) Lykke til! hils ida og gratuler..

    • Det enkle er ofte det beste! Da kan jeg skrive med øynene igjen og bare ut fra hodet! 🙂 Blir bare spennende å se om jeg blir helt ferdig…

Leave a Reply

 
