Kartlegging


Idag har jeg sittet i spennende, krevende og inspirerende møter!

Først dro vi til VIHEMA og har forsøkt å analysere hvordan organisasjonen kan utvikle seg videre; både styrker og svakheter i strukturene, planlegging og arbeidsmåter. Vi måtte avbryte arbeidet litt tidligere enn det vi hadde tenkt fordi Grant ikke er helt i form idag. Han sliter med magen idag, og måtte en tur tilbake til hotellet for å hvile litt. Vi har en avtale med VIHEMA klokken 17 her på hotellet, og fortsetter med arbeidet da – Grant er heldigvis allerede litt bedre! Jeg er veldig glad for at jeg har fått hjelp av Grant i kartleggingen. Grant har erfaring fra kartlegging av organisasjoner fra før, og ser også på organisasjonen med litt andre briller enn det jeg gjør.

Jeg har et bilde fra dagen, men jeg har ikke spurt Grant/Ezekiel om jeg kan bruke det, så jeg legger det kanskje ut senere.

Vi hadde avtale med Hanneck i PODCAM og Grace som er ansatt som nasjonal koordinator for de fire OD-prosjektene. Veldig inspirerende! Grace er en solid kapasitet som har klare visjoner om hvordan hun ønsker å bidra til at prosjektene skal kunne nå de målene de har satt seg. Med all den erfaringen hun bringer inn i prosjektene vil hun kunne løfte nivået i organisasjonene på samarbeid, prosjektstyring, planlegging, rapportering, koordinering og lobbyvirksomhet mot myndighetene til et mye høyere nivå. Hun vil også se til at prosjektene er i linje med statlige initiativ, og påvirke myndighetene der det er behov for det. Grace gav et veldig godt førsteinntrykk! Gleder meg til å samarbeide videre med henne!

Snart skal vi ha et nytt møte med VIHEMA, før det skal jeg slappe av noen minutter! 🙂

~ by Kenneth on December 2, 2010.

Leave a Reply

 
