Hvis ingen går i fella!


Jeg har ikke bare tatt ut ferie, avspasert, slappet av og hvilt meg – jeg har kost meg sammen med jentene mine også! Og fått til en siste rådyrjakt for året på Ledeng sammen med Lars Eirik.

Ledeng er et paradis for rådyr og jegere! Vi hadde en skikkelig fin avslutning på jakten med sporsnø, mange flotte observasjoner av dyr, og en veldig spennende snikjakt på to dyr som beitet på jordet rett ved gården. Korset i kikkertsiktet lå godt og lenge mot bogen på et flott dyr, men sikring kom aldri av. Jeg syntes det var litt for lite lys, og ville ikke ta noen sjanser på skadeskyting. Det var fullmåne og ganske gode forhold, men det var akkurat så mørkt at jeg var litt usikker på hva som var geit og hva som var kje, og ville ha bedre forhold før jeg kunne skyte.

Fantastisk opplevelse, selv om det ikke ble noen middag av det!

Vi var tilbake på Ledeng og feiret nyttår sammen med Thea, Nora og Håvard, og Solveig og Geir. Veldig hyggelig! Jeg er veldig glad i alle de tre onkelbarna mine! Alle tre er helt supre! Og akkurat idag er jeg nok litt ekstra varm om hjertet for fantastiske Thea! Se bare på kommentaren hun har lagt inn på denne posten! Thea – du er søt!

 

Rakettene kom – ikke helt trygt – opp klokken 12 og det nye året har begynt! Det som ikke var helt trygt hadde ikke med de som sendte opp å gjøre. Fyrverkeriet var rett og slett ikke forsvarlig produsert! Svea – kjøpt i Norge, en familiepakke med litt av hvert. To av boksene sendte blussene sidelengs – mot oss! To andre ble ikke fyrt av i det hele tatt. Men de som ble sendt opp ordentlig var veldig fine!

Godt nytt år!

Alle jentene stod for underholdningen – her er Emma i fri utfoldelse på ukulele! Skjønner ikke at ikke det instrumentet er enormt mye mer populært! Så utrolig vakkert som det høres ut! 🙂

Endelig fikk vi også muligheten til en fest på en flott rådyrstek! Moro å lage middag med så gode råvarer! Et helt rådyrlår er ikke hverdagskost! Med god saus, fløtepoteter og rosenkål ble det veldig bra!

Og noen gikk selvfølgelig i fella! Det er litt mus på Ledeng, og Geir hadde satt noen feller her og der. Kari fant en av fellene… med tærne! Både veldig komisk og veldig vondt! Hun lo først og gråt etterpå!

Ellers er det alltid masse å gjøre på Ledeng! Her er jentene og Håvard på vei til akebakken. Veldig moro!

Takk for en veldig hyggelig nyttårsfeiring! Dette vil vi gjerne gjøre igjen!

OG – takk til alle for et flott år! Takk for alle hyggelige, koselige, morsomme og spennede opplevelser! Takk for hyggelige kommentarer her på bloggen!

~ by Kenneth on January 3, 2011.

4 Responses to “Hvis ingen går i fella!”

  1. Gratulerer med resultatet på eksamen! Det var B”ra”! Hilsen oss

  2. Har en idé! Du må lage en “Topp 10 2010”-liste!!! Som “Topp 10 sanger”, “Topp 10 filmer”, konserter, bøker, dager, eller de beste søkene for å komme til siden din! 😀

Leave a Reply

 
