Et bord i hagen om vinteren


Vi har et deilig bord ute i hagen som vi bruker mye om sommeren. Guro ønsket seg et slikt bord lenge, og for noen år siden fant jeg ut at det var på tide å lage et slikt bord til bursdagen hennes. Materialene fikk vi av en hyggelig tidligere kollega av Guro og hennes mann. De har gård, skog og sag! Med litt jobb med motorsag, bormaskin, høvel m.m. ble bordet riktig så solid og fint til slutt!

På benkene står det noe koselig – hvis du kommer og tar en kopp kaffe ved bordet, kan du lese det selv! En liten, litt romantisk, hilsen til Guro fra meg.

I januarkulde er bordet litt mindre imøtekommende – i hvert fall idag!

 Jeg har tenkt å bruke dette bordet for å vise litt om hvordan hagen og livet her på Myrhaug er gjennom året. Jeg liker å klage på kulda her – det er nemlig ofte noen grader kaldere her enn mange andre steder. Men – det er en veldig deilig plass på jord, tross alt, dette stedet vårt. Og, deilig for meg, så er det ofte om sommeren litt varmere her, enn andre steder. Hele året er det masse hjertevarme, i alle fall – og det er det viktigste!

Jeg føler meg både flink og sliten idag. Det har kommet endel snø i det siste og idag har jeg måket i 4 timer. Når jeg endelig kom inn laget Guro og jeg middag – and og grønnsaker i form. Veldig godt! And er noe av det beste jeg vet! Sorry, Lars Eirik! Jeg sa til deg at jeg skulle invitere dere på denne anda – men det får vi ta igjen senere! 🙂

~ by Kenneth on January 16, 2011.

4 Responses to “Et bord i hagen om vinteren”

  1. Jeg elsker dette bordet! Det er en av de tingene du har gitt meg som jeg har blitt mest glad for, tror jeg! Hver vår koser jeg meg med å vaske og olje det, og resten av sommeren koser jeg meg over å samle folk rundt det. Nå var det deilig å se et bilde av det, med løfte om at det kommer en ny vår, sommer og høst- min favorittårstid.

  2. Hehe, det går fint:-) Glad på deres vegne at dere får tømt fryseren, den var vel ganske full! Åssen går det med geviret?

    • Det har det kjempefint! Ligger trygt i fryseboksen enda… Har ikke hatt tid til å ødelegge det! Nei – må kjøpe litt kjemikalier og få det gjort snart! Gleder meg til å se det på veggen! Har dere fått litt plass i fryseren, så er det bare å komme og hente litt rådyrkjøtt!

  3. Ha, ha! Går kjempefint med geviret! Ligger i fryseren – til mamma! 🙂

Leave a Reply

 
