Nytt gammelt hus


En stund nå har vi sett etter et nytt sted å bo. Vi har et veldig deilig sted her i Andebu, men ettersom jeg jobber slik at jeg må endel til Oslo, så har vi altså tittet litt etter noe som ligger litt nærmere jernbanen. Huset her er også ganske stort, så vi har tenkt at det kunne vært greit med et hus som var litt mindre. Kriteriene  har vært – NYTT (!) hus, alt ferdig, ingenting å pusse opp, helst ikke male engang. Vel – nå har vi kjøpt oss hus. Guro var flink og ordnet opp. Vi var og tittet på huset før konfrimasjonen til Thea, og ordnet med banken noen dager senere. På torsdag, når jeg var på vei til Kristiansand for å besøke Strømmestiftelsen, fikk jeg telefon. Det har kommet bud. Vi hadde avtalt på forhånd hvor høyt vi kunne gå, og Guro fikk i oppgave å ta seg av budrunden. Jeg skulle holde foredrag, og hadde ikke noen mulighet til å gjøre noen ting. Innen jeg var ferdig å prate, hadde Guro halt i land huset. Nytt? Nix! Ingenting å pusse opp? Det kan man vel ikke akkurat si… Totalrenovering? Jepp…

Veldig koselig sted, mindre enn det vi har nå, KORT vei til jernbanen (300 meter) og kort vei til alt. Stokke sentrum er 500 meter unna, med alle butikker og funksjoner som man trenger. Men – det er altså litt å gjøre på huset før vi kan flytte inn.

Ett av rommene i huset er ferdig pusset og fint. Resten av huset er koselig også, men alt må rives ut og bygges opp igjen, både innvendig og utvendig. Bad, kjøkken, gulv, vegger, osv… Men – det kommer til å bli knallfint når det blir ferdig. Når alle rommene blir som soverommet, blir dette et drømmehus!

Nå blir det neste å selge huset vårt i Andebu. Håper og tror at det skal gå greit! Det er et lite paradis på jord her vi bor nå, så jeg vil tro at det er interessant for mange. Vi får se! Her er det mye som kan gjøres, lite som må tas. Kommer til å savne den nye ovnen vi satt inn! Og den fine glassplaten! 😦 Vil ta dem med meg! Utrolig deilig varme fra den ovnen! Og varmepumpen som vi satt inn ifjor! Varmepumpe skal vi ha i det nye huset! Det er i alle fall sikkert!

~ by Kenneth on May 29, 2011.

Leave a Reply

 
