Hus til salgs


Oppdagelse (ikke spesielt revolusjonerende): Hvis man egentlig ikke hadde tenkt å selge huset sitt, og plutselig skal gjøre det  – da er det innmari mange ting man plutselig må gjøre! Det er ikke det at tingene er så store, det er bare det at det er mange ting, så mye som må vaskes, ryddes og ordnes. Megler, fotograf(-er), takstmann osv. må det også ordnes med. Når fotografen skulle ta bildene måtte jo de fleste ting som vitner om levet liv flyttes, det skal være rent og det er i grunn litt av hvert å tenke på. Oppløftende nok så fant ikke takstmannen noen store problemer, kun litt råte under et vindu. Det var veldig fint! Det var egentlig akkurat som ventet, for jeg har ikke sett noen store ting selv heller, men det var fint at en som bruker diverse måleinstrumenter ikke fant noe mer enn meg. Litt enklere å selge et hus som det ikke må gjøres så mye med.

En av de to fotografene tok luftfotografier av hele stedet. Han hadde et fjernstyrt helikopter med kamera under, og bildene kom direkte til laptop. Ønsker meg sånn! Morsom jobb, også!

Guro er helten min! Jeg er ikke helt i form – jeg er rett og slett litt sliten om dagen. Guro har sørget for at alle har dratt sammen slik at vi har fått dette til. Jentene har vært kjempeflinke til å hjelpe til også. Guro –  Du er toppen!

Skal legge ut bilde av huset fra luften så snart jeg får dem – det ser veldig idyllisk ut her! Deilig sted, egentlig… Kommer til å savne sene sommerkvelder i hagen med bålkos. Og vafelsteking på vedfyrt ovn. Og skyggen under trærne en varm sommer dag. Og skiløypene like utenfor døra. Og kalde vinterkvelder foran den fine peisen. Og naboene. Men – det kommer til å bli veldig fint å flytte til et litt mindre hus, kort vei til tog og Oslo og alt annet som blir fint på Stokke når vi bare har fått renoveringsjobben unnagjort. Og to bad! Det blir fint!

I kveld skal vi ta det med ro. Jeg skal på kino med Lars Eirik – det blir en velkommen avveksling!

~ by Kenneth on June 1, 2011.

Leave a Reply

 
