Stoney Tangawizi


 Tangawizi – det høres mye bedre ut på swahili enn på norsk – ingefær! Det finnes en skikkelig sær ingefærbrus her som jeg synes er skikkelig god! Den likner litt på det ingefærøllet man kan kjøpe i Norge, men har en ekstremt mye sterkere smak av ingefær! Vurderer om jeg skal prøve å ta med et par flasker hjem i kofferten, men jeg er litt usikker på hvordan den vil tåle flyturen…

På matfronten finnes det også mye godt i Uganda, matoke (bananstappe), alle mulige former for grønnsaker m.m. Hvis man skal ha noe enkelt å spise mens man er på farten, kan du gå til Obama Take Away og kjøpe chapati. Skikkelig god lefseliknende sak.

Sist jeg handlet der var like etter valget hvor en navnebror hadde gjort det bra. Da var boden pyntet med amerikanske flagg. Nå var profilen litt mer nøytral. 🙂

I morgen skal Florence ta meg med til Nilens kilde – det stedet hvor Nilen renner ut av Lake Victoria og starter sin ferd helt til Aleksandria i Egypt. Florence mente at det var på tide at jeg fikk se noe annet enn møterom og veien mellom møter og hotellet! Det er jeg litt enig i! Det skal visst være et veldig vakkert sted, så jeg gleder meg til en litt roligere dag i morgen!

Har tenkt å ta masse bilder, så dere får nok noen som jeg har tatt i morgen – dette fant jeg på nett.

~ by Kenneth on June 17, 2011.

2 Responses to “Stoney Tangawizi”

  1. Denne hørtes litt ekkel ut, men siden du er en som skal smake på alt mulig rart, er vel kanskje denne noe av det bedre 🙂 Tenker dere får en super dag imorgen! Kos deg litt for meg også, da! 🙂 Gleder meg til å se bilder imorgen! Elsker deg! Suss og klem ❤

    • Jeg gleder meg til i morgen og jeg skal kose meg masse for deg også! 🙂 ❤ BIlder kommer!

Leave a Reply

 
