Next time in Malawi – stay at Casa Mia!


Notat til meg selv.

Mount Pleasant Inn som vi bor på nå, ønsker åpenbart å gå konkurs. De har lagt ned restauranten, og serverer kun tre retter til de som bor der. Kjøtt, kylling og fisk. Alt frityrstekt og servert med seig chips. Vi er de eneste gjestene, så de ønsker åpenbart å spare på lønnsutgifter og stenger alt kl 8 på kvelden. Jeg måtte ha en ordentlig klar samtale med sjefen her for å få dem til å holde åpent til kl 9. Etter den tid er man henvist til rommene. Der er det kaldt. Idag er det ikke rennende vann i kranene. Ble vekket alt for tidlig av en som hamret på døren og stod der med en diger bøtte med varmt vann til morgenstellet. Stedet ligger i tillegg såpass langt unna sentrum at man må ta taxi hvis man vil dra noe sted.

Silje, som jeg har reist sammen med tidligere, sendte meg en e-post i vår. Neste gang du er i Malawi, bo på Casa Mia. Emma visste imidlertid ikke hvor stedet var, så jeg tenkte at det var like greit å bo på Mount Pleasant hvor jeg var kjent, så kunne jeg heller ta en tur til Casa Mia og sjekke det ut. Det gjorde vi igår kveld. Veldig koselig sted, nydelig mat! Vi ba om å få se rommene og ble overbevist. Neste gang bor vi der! Stedet er eiet og drevet av en veldig hyggelig engelskmann som att på til tilbød å kjøre oss tilbake til Mount Pleasant når vi ba han ringe etter taxi.

Gåavstand til sentrum og lavere rompris i tillegg, så er det ikke noe å lure på!

Tusen takk Silje!

– angrer nå på at jeg har betalt for hele oppholdet på Mount Pleasant… Hvis ikke hadde vi byttet idag!

~ by Kenneth on July 31, 2011.

2 Responses to “Next time in Malawi – stay at Casa Mia!”

  1. Mount Unpleasant…

Leave a Reply

 
