Flom!


Jeg har aldri sett så mye vann her i området som det vi har sett idag! Våknet klokken 6 på morgenen av lyn og torden – og regn! Masse regn! Vi har kjørt et par lass med saker og ting til Stokke idag, og så på veien at det har kommet ekstremt mye vann overalt! Veiene var oversvømt flere steder, og vannet hadde skylt over veien og lagt fra seg jord og grus overalt. Så også at det var hus som åpenbart hadde fått vann i kjelleren – slangen lå ut av vinduet og pumpet ut vannet. Kjedelig. “Nå er jeg glad for å ha et hus som ligger oppe på en liten haug”‘ tenkte jeg. Og så: “Nei, det har jeg jo ikke! Det har jeg jo solgt…”. Håper ikke kjelleren på Stokke er full av vann…

Når vi kom tilbake til huset i Andebu hoppet det en flott rådyrbukk over jordet rett ved huset! Den kom kanskje for å si “Ha det bra!”?

~ by Kenneth on September 11, 2011.

Leave a Reply

 
