Lang dag


Det var ikke ved soloppgang, men jammen ikke lenge etter, at vi dro fra hotellet i morges. Vi hadde et møte med lederen av Kampala Film School (KFS) og to av lederne fro Maisha hvor vi drøftet hvordan vi kunne få til et samarbeid. Begge var veldig interesserte og også veldig interessante! Gjennom dette samarbeidet kan vi forhåpentlig klare å få til en langsiktighet i dette initiativet som gjør at den opplæringen som blir gitt kan spre seg videre og bli svært verdifull for organisasjonene som er med i prosjektet.

Etter at Maisha og KFS dro fra møtet kunne vi andre konsentrere oss om å planlegge den første fasen i detalj. Vi hadde veldig mange spennende diskusjoner og konstuktuktive innspill fra alle som var tilstede. Her er de veldig flinke til å se praktiske løsninger og til å fordele ansvar for oppgaver etter hvem som kan løse den på best mulig måte i stedet for at alle kjemper for å få mest mulig til sin egen organisasjon.

Jeg er temlig sliten akkurat nå… Jeg har ledet møtene i hele dag, og føler litt at jeg har brukt opp alle engelske ord jeg kan. Hodet er tomt…. Vi har holdt på hele dagen, og kom ikke tilbake til hotyellet før solen hadde gått ned. Nå skal jeg likevel ikke hvile helt enda, vi har en avtale med Alex, lederen av UNAD om å spise middag på restaurant. Det blir veldig hyggelig, selv om jeg nok kunne hatt godt av litt tid på rommet…

Grrr! Det er noe tull med pc’n. Den vil ikke lagre bilder ordentlig! Bare se på dette bildet som jeg tenkte skulle være så fint fra en veldig hyggelig middag med Alex og Doreen:

Aner ikke hva som har skjedd med dette bildet, men det er i alle fall ikke egnet et minnealbum…

Nå er jeg sliten etter en altfor lang dag. I morgen skal vi til Kampala University hvor Liv skal holde kurs for filmstudentene. Jeg trenger ikke å være med hele dagen, og reiser til UNAD hvor vi kan oppdatere hverandre på OD-prosjektet som vi også samarbeider om.

🙂

~ by Kenneth on March 21, 2012.

2 Responses to “Lang dag”

  1. Så flink du er! Koselig og interessant å følge med på hva du driver med. Pass på å hvile deg litt innimellom, da.. Her har alle det bra, travelt å være “alenemor”, lykkelig det bare er for en liten stund! Best når du er her, vet du! 🙂 Huset går fremover, og det nærmer seg Emmas store dag. Må nok finne på noe trivelig! Hils alle kjente fra meg 😉

    Stor suss og klem fra din lille kone ❤

Leave a Reply

 
