Wrap Up


Enda en gang går besøket i Uganda mot slutten. Oktober blir neste gang jeg ser dette stedet igjen – kommer til å savne det!

I dag tenkte jeg at jeg skulle ta masse bilder på vei til og fra UNAD, men jeg har liksom sett alt før og tatt bilder av alt før, så det ble ikke til at jeg tok så mange…. Vi ble stoppet av politiet. De mente sjåføren hadde krysset en heltrukken midtlinje og ville ta en prat. Sjøfåren virket litt stresset, men det ordnet seg til slutt. Kanskje de tenkte at de kunne trekke ut litt penger når det satt en mzungo i passasjersetet?

Jeg tenkte “Ah – jeg har jo kameraet fremme! Dette kan jeg jo ta bilde av!” Ikke et helt supert bilde kanskje, men han ene i hvit skjorte er altså politi, det samme er han andre – men han tredje, det er sjåføren.

Vel fremme på UNAD fortsatte jeg å skulle ta noen bilder, men jeg hadde fortsatt liksom tatt alle bilder fra før…. Doen! – kom jeg på – den har jeg vel ikke tatt bilde av. Den er nemlig ikke helt som i Norge.

Hver gang jeg er på do her så tenker jeg – “Hva hvis denne doen går tett, og jeg trekker ned med vann…. Hvor kommer det vannet til å renne da?” Låser opp og gjør meg klar til å spurte ut av doen før jeg trekker ned.

Jeg måtte bare også ta et bilde av disse søte små jentene som løp rundt og koste seg utenfor vinduet ved UNAD!

I morgen skal vi en liten tur til UNAD for siste gang for nå for å møte ungdom fra UNAD som har fått glede av prosjektet. Gleder meg! De er veldig takknemmelige for at norske ungdom har gitt dem mulighet til både spennende opplevelser og tilgang til universiteter, opplæring og mye mer. Med støtte fra prosjektet dro en gjeng av ungdommene til Kenya like før jul! Der vant de en internasjonal fotballcup, og var superstolte! Masse dekning i aviser og på TV i Uganda! Nå kan alle se at døve også kan! Det er nemlig mange som ikke tror det her….

Her er laget med pokalen! Stor stas!

 

 

~ by Kenneth on March 23, 2012.

One Response to “Wrap Up”

  1. Herlige bilder! Morsomt at de vant! 🙂

Leave a Reply

 
