TIA, eller den lokale TIM


Det uttales “tii” “ay””ey” – i den lokale varianten byttes “ey” ut med “emm”.

Dette er forklaringen på stort sett alt. Som i dag. Vannet er borte. Det har det visst vært i to dager, men de har en reservetank som har dekket behovet frem til nå. Nå er den også tom, og kranene er tørre. Kjipt. TIM!

Telefonen min vil ikke sende tekstmeldinger i dag. Ikke tar den i mot noen heller. Kanskje blir det bedre i morgen? TIM…

Nettet var nede en ganske så lang periode i ettermiddag. E-post, internett, skype, alt var nede. Når det kom opp igjen var det tregt. Man må kjøpe nett-tid med kontantkort. Når jeg logger meg inn på pc, overtar ofte iPad’en sesjonen, før den hopper tilbake til pc igjen. Det gjorde den ikke igår… TIM!

This Is Malawi – This Is Africa

Forklarer det meste.

I morgen er sikkert alt mye  bedre. Eller dagen etter…

~ by Kenneth on June 5, 2012.

3 Responses to “TIA, eller den lokale TIM”

  1. Satser på det! At alt er bedre imorgen, mener jeg! 🙂 Suss

  2. Hvis du ikke har nett, så ser du jo ikke dette, men jeg håper du har! Ønsker deg bare en strålende dag! 🙂 Jeg elsker deg masse ❤

Leave a Reply

 
