Nesten hjemme


– og nesten tom for krefter. Akkurat nå føler jeg meg litt flat. Det har seg slik at nattesøvn på lange flyturer generelt er utfordrende, med mindre man reiser på en høyere klasse enn det jeg kan på disse turene. Jeg hadde sikret meg et sete med ekstra benplass – fremme ved nødutgang og ingen seterad foran meg. Det så lovende ut til å begynne med. Det var til og med en mulighet for å kunne legge benene opp på en klump på flydøra. Litt skuffet over at den vindusplassen jeg hadde sikret meg viste seg å ikke ha noe vindu i det hele tatt, men det var underordnet. Her skulle jeg få slappe av!

Så satt jeg meg. Seteputa var ødelagt. Jeg kunne få en annen plass, men det ville vært et midtsete uten benplass, så jeg avstod. Ekstra puter under meg ble løsningen. Det viste seg å være en ikke spesielt god løsning, ettersom disse putene flyttet seg hele natta, slik at jeg stadig måtte rette opp i ubehaget.

Ca 22 sekunder etter avgang gikk alarmen av. En høy, gjennomtrengene, intens lyd som varslet at dette neppe kom til å bli en god flytur. To seterader bak meg hadde to udugelige foreldre med seg Skrikerungen. Skrikerungen var egentlig for stor til å skrike på denne måten, men det brydde hun seg ikke om. Alderen gjorde at hun fikk litt ekstra trykk på stemmen, noe hun utnyttet godt mens hun samtidig hamret løs på foreldrene gjennom hele natta… Dustepappaen gjorde et særdeles dårlig forsøk på å roe Skrikerungen ned, og tok denne med seg på armen og stilte seg rett foran setet mitt. Jeg trodde jeg skulle frike ut da Dustemammaen heldigvis etterhvert innså at Dustepappaen hadde gjort et dårlig stedsvalg for skrik og slagdramaet. Hun tok Skrikerungen med seg bakerst i flyet hvor lyden ble litt mindre plagsom for alle oss andre.

Hvis det ikke hadde vært for øreklokkene mine og Hundreåringen jeg har fortalt om før, så hadde jeg nok bedt om en fallskjerm et sted over Sahara.

Ettersom jeg ikke har brukt fallskjerm, er jeg nå fremme på Schiphol. Jeg kan nok beskrives som litt sliten og trøtt… Gleder meg til å komme hjem i ettermiddag!

~ by Kenneth on June 10, 2012.

One Response to “Nesten hjemme”

  1. Oj, oj! 🙂 Blir fint å komme hjem til fredelige Stokke! Stolen din står klar og venter på deg 🙂

Leave a Reply

 
