Nest siste dag i Malawi


Denne gangen har besøket til Malawi gått veldig fort! Allerede i morgen skal jeg dra fra Blantyre. Vi har jobbet så mye at dagene bare har forsvunnet. I dag har vi virkelig kunnet sette oss ned og se på årsplanen for 2013 for OD-prosjektet. Å jobbe med objectives, indicators, anticipated results og activities kan virkelig få hjernen til å vri seg. Det er bra! Det gjør at prosjektet blir bedre. Det er litt dumt også, fo rdet er noen ganger så vanskelig at partnerne (og jeg) sliter litt med å sette hode og hale på dyret.

Det føltes utrolig deilig når vi var ferdige for dagen, og jeg kunne trekke meg tilbake til kontoret mitt:

Denne fortjente jeg! 🙂

Malawi er veldig vakkert akkurat nå! Det er sterke farger og kontraster mellom de tørre områdene og frodige blomstrende trær og busker.

Bougainvilleaen  er nok i ferd med å miste noe av glansen. Bakken under trærne dekkes av et rosalilla teppe av blomster!

I små dammer, midt i det tørre, flyter vakre vannplanter…

I rettferdighetens navn må jeg vel nevne at denne dammen kanskje er litt kunstig. Fin likevel!

I kveld skal Emma og jeg spise middag med Cathrine fra Blindeforbundet, Bergdis og Svein fra NHF og Alick fra et CBR-program i  Zambia. Signo har gjennomført et forprosjekt i Zambia i år, og Alick er en av de som vi nok kommer til å samarbeide med i fremtiden. NHF har et saminar i Blantyre i disse dager, så det passer perfekt for oss å treffes. I samarbeid med CBR-programmet (CBR betyr Community Based Rehabilitation) støttet av NHF, kan Chisombezi og Signo nå også bidra til at døvblinde i Zambia kan få en bedre fremtid!

Det er ikke et minus at middagen skal være på Grill 21. Der har de fantastisk god mat!

 

~ by Kenneth on September 26, 2012.

2 Responses to “Nest siste dag i Malawi”

  1. Bougainvillaen i stua feller også blomster nå. Ser helt likt ut, hvis jeg myser litt… 🙂 God middag! Suss og klem ❤

Leave a Reply

 
