Bye-bye Malawi! Hello Kenya!


Sitter nå på flyplassen i Lilongwe, Kamuzu International Airport. Flyet til Kenya går snart, og jeg er ferdig med den tyngste delen av turen. Vi har jobbet hardt og tett den siste uken, så det føltes godt å sette seg tilrette i bussen som gikk mellom Blantyre og Lilongwe i går ettermiddag. Dvs det føltes godt helt til de satt på airconditionen… Da føltes det aller mest kaldt…. Frøs skikkelig en periode der. Litt rar i halsen i dag…

 

Utsikten underveis var ikke så aller verst, da… Mesteparten av turen gikk likevel etter at solen hadde gått ned. Som underholdning viste de filmer. Tre. Alle var Rambo. Etter fem timer med en brølende, svetteglinsende, snøvlende skyte- og eksplosjonsglad Stallone følte jeg at jeg hadde fått min dose for en stund… At filmene var tekstet på fransk var heller ikke noe løft i opplevelsen.

På hotellet vi overnattet på var det ikke mulig å koble seg internett. Det var kjipt, for da fikk jeg jo ikke Skypet noe med de der hjemme. En cricket match på TV var redningen. Sri Lanka mot New Zealand. Veldig underholdende. Når det var to baller igjen måtte Sri Lanka ha 5 runs for å vinne. Så vanskelig ut… Med en boundary var det hele snudd. 1 poeng på en ball gjenstod. Det burde være veldig lett! BOM! Uavgjort og Super Overs! SL fikk 13 på seks baller, ingen seksere eller boundarys. 😦 NZ så igjen ut til å kunne dra det i land. Men – ingen gode slag. Skikkelig dårlig Super Over av NZ og Sri Lanka gikk av med seieren. Twenty 20 Cup fortsetter utover uken -kanskje jeg får sett mer i Kenya.

Kenya er neste stopp.  

Gleder meg til å se hvordan de jobber for og med døvblinde der. Målet med besøkene er å få etablert gode kontakter med kenyanerne og lære av det tilbudet de har. Hvis kvaliteten er god så håper vi at vi kan benytte deres ressurser til kurs og opplæring i de kommende årene. Veldig spennende å være med på å knytte arbeidet for døvblinde i Øst-Afrika sammen. Vi vil forhåpentlig fremover kunne se et godt samarbeid mellom Malawi, Kenya og Zambia i tiden som kommer.

Nå går flyet! CU!

~ by Kenneth on September 28, 2012.

2 Responses to “Bye-bye Malawi! Hello Kenya!”

  1. Snasent opplegg med å skrive det samme mange ganger, da ser det jo ut som du har opplevd kjempemasse! 🙂 Veldig bra at dere er trygt fremme på flyplassen, håper det blir en grei flyreise! Kjedelig med vond hals, satser på det går fort over. Du blir jo aldri syk på turer må du huske! Ironisk å fryse i Malawi, synes jeg. Ta vare på deg selv, håper du og Emma får noen flotte dager! Jeg elsker deg! ❤

  2. Svært så pirkete vi er, da! At hele teksten hadde kommet tre ganger – det legger du merke til, men at jeg hadde stavet Kamuzu feil (hadde skrevet Kanuzu) – det sier du ingenting på! 🙂

    Nå har jeg i hvert fall fått ryddet opp! Elsker deg!

Leave a Reply

 
