Første dag i Kenya


Joseph hentet oss på flyplassen i går og kjørte oss til hotellet. Det var ikke helt enkelt å kjenne seg igjen etter 19 år, men det var likevel omtrent slik jeg husket det. Ngong Hills var lett å kjenne igjen. Det husket jeg fra sist gang, men det var omtrent det eneste. Ellers minner Kenya veldig mye om Uganda. Litt flatere her rundt Nairobi, ellers temmelig likt.

Vel fremme på hotellet fikk jeg en god mimrefølelse. Vi ble servert Chai! Sist gang jeg smakte skikkelig chai var da jeg var i Kenya for 19 år siden. Den gang satt vi under et tre, et godt stykke ute i bushen. Omgivelsene var ikke like eksotiske her på hotellet, men smaken satt meg tilbake i tid. Savnet plutselig Rino, Jon Øyvind, Håvard og jentene… Sukk. Det var tider det! Husker vi la et ca 20 ca langt tusenbein i senga til jentene! J

Derfra gikk det liksom litt nedover med gjensynet med Kenya. Det viste seg at det ikke var internett på rommet, og når jeg gikk ned i restauranten hadde nettet der også falt ut. Kjenner at jeg har blitt litt for avhengig av nettet. Kanskje burde jeg heller tenkt at det da er god medisin å være uten nett, men det gjør jeg altså ikke. Ikke så mye å gjøre på hotellet heller, så det ble en stille kveld på rommet…

Det var ikke noen super opplevelse heller. Jeg skal i hvert fall ikke beskyldes for å bo luksuriøst når jeg er på disse jobbreisene! Hard seng, kaldt vann i dusj og vekking kl 6 av skikkelig høy musikk fra et treningsrom et par etasjer under…

Stemningen var ikke helt på topp under frokosten (som var helt elendig).

Resten av dagen var så veldig mye bedre at den ikke kan få plass i denne negative posten!

~ by Kenneth on September 29, 2012.

4 Responses to “Første dag i Kenya”

  1. Det var tider, det… 🙂 Og jeg satt hjemme og lengta- Omtrent som nå! 🙂 Ai, ai, vi blir gamle, gitt… 19 år siden… Håper vi treffer alle til sommeren. Da er vi 20 åringer. Fint du har fått nett, forresten. Elsker deg! 🙂

    • Jepp! Vi er søte! I løpet av de 19 årene så har jeg nok tilsammen vært mer enn et år borte fra deg på forskjellige reiser, og vi har stort sett savnet hverandre hver gang! Når skal vi skjønne at du har nødt til å være med med meg på reisene?

  2. En vakker dag, vet du! Da pakker jeg sakene og blir med deg! 🙂

Leave a Reply

 
