Into the West


I morgen går turen videre vestover i Kenya. Jeg er litt usikker på om jeg kommer til å finne noe særlig internettdekning der vi skal bo. De stedene vi visstnok skal bo på er mye billigere enn det stedet jeg er på nå. Det er ikke et godt tegn…. Hvis jeg ikke får oppdatert her før på torsdag, da vi kommer tilbake til Nairobi, så er det dette jeg driver med:

I morgen, mandag, skal vi bruke mesteparten av dagen på å kjøre. Det er ca 6 timer å kjøre innover. Vi skal til en by som heter Kisumu, hvor vi skal besøke Sikri Vocational Training Centre For The Blind & Deaf. Her har Inger Rødbroe, den danske konsulenten jeg reiste med i fjor sommer til Malawi, anbefalt at vi skal for informasjon om det arbeidet de gjør for døvblinde. De skal være veldig flinke til å legge til rette for praktisk opplæring i ferdigheter som de døvblinde kan benytte for å få seg en inntekt, og for å bidra inn i familiehusholdningen. Døvblinde blir ofte sett på som en stor byrde for familiene, og Sikri bidrar til å snu på dette.

Vi skal også kjøre til en liten by som heter Mumias, omtrent 15 mil fra Kisumu, hvor St Angelas Mumias Secondary Vocational School For Deaf Girls ligger. Jeg vet faktisk ikke i hvilken rekkefølge vi skal besøke skolene, men vi kommer til å bruke tirsdag og onsdag til disse besøkene.

Torsdag kjører vi tilbake til Nairobi. Da har jeg planer om å bo et annet sted enn det stedet jeg er på nå. Vi fant et hotell i dag, som vi skal forsøke å få rom på. Veldig mye finere sted, men ikke veldig mye dyrere. Hotellet heter La Mada og ligger like ved hovedkvarteret til sikkerhetstjenestene i Kenya. Det burde jo være et trygt sted, i hvert fall.

Det kommer til å bli noen spennende, og sannsynligvis slitsomme dager, men jeg tror vi kommer til å få mye nyttig informasjon som vi kan bruke for å styrke prosjektene i Malawi.

Hvis ikke vi skrives før på torsdag, så får dere ha noen fine dager!

~ by Kenneth on September 30, 2012.

2 Responses to “Into the West”

  1. Lykke til med alt! Ta godt vare på dere selv, og kom trygt hjem til oss igjen! Jeg elsker deg så masse. Du er skatten min! ❤

  2. Ikke vær bekymret! Vi skal ta godt vare på oss selv! Snart er jeg hjemme igjen hos deg! 🙂 Elsker deg!

Leave a Reply

 
