Vannpipe


Fin morgen… Vann i taket. Kaffe over pc og telefon. Tatt feil dag i forhold til en avtale. Fint!

Huset som vi har vært så veldig fornøyd med viser seg å ha et ikke så rent lite problem… Vi har en stålpipe som ikke fungerer slik den skal. Det viser seg at den ikke er konstruert så lurt. Den samler opp vann og sender det ned i taket vårt. Det har resultert i at det fine nye taket vårt nå begynner å gå i oppløsning. Gips og vann funker ikke så godt sammen. Det gjør ikke nattesøvn og dryppelyd inne på soverommet heller…. Nå venter jeg på at håndverkere skal komme og stoppe vannet slik at vi kan få en oversikt over skadene. Stas.

Vannpipe

Så fikk jeg en tekstmelding. Hun: Har du glemt avtalen vår? Jeg: Nei – avtalen var jo for tirsdag til uken. Jeg: Ikke det, nei.

Fint.

Så toppet det hele seg når jeg la fra meg telefonen ved siden av pc’n. Idet jeg trakk handa tilbake dunket jeg borti kaffekoppen som velvet over pc’n. Kaffen flommet utover tastaturet og fylte godt opp i alle sprekker og kroker. Jeg kastet meg over den, rev ut batteriet for å forsøke å hindre kortslutning og tømte kaffen ut av pc, og selvfølgelig ut over hele gulvet. Mildt oppgitt over alt sølet fikk jeg satt pc’n til tørk før jeg hentet klut. Vel tilbake ved bordet oppdaget jeg at telefonen min lå som en liten øy midt i kaffedammen… Jippi.

Kaffe-pc

Telefonen er nesten helt ny. Klarte å glemme den forrige i en bukselomme som jeg satt på vask. Fint, tenkte jeg. Nå har jeg klart å ødelegge to telefoner på to like idiotiske måter på under et halvt år! Heldigvis ser det ut til at telefonen har klart seg helt fint, men pc’n tør jeg ikke skru på på en stund…

Nå har jeg jo i hvert fall fått litt å gjøre i dag. Jeg kan jo kose meg med å vaske gulvene mens jeg venter på håndverkerne. Men – det viktigste først: Jeg må lage meg ny kaffe! 🙂

~ by Kenneth on December 4, 2012.

5 Responses to “Vannpipe”

  1. Forstår at du trenger kaffe nå ja 😉

  2. Oioi, det var mye på en gang.. Tipper du er glad du ikke har satt inn den pipa selv nå 🙂

    • Veldig glad for at jeg ikke har gjort noenting i huset selv! Uansett hva som kommer, så kan jeg i alle fall ringe noen som har ansvar!

  3. Uff…..høres ikke ut som det er din dag……Uansett – hils alle jentene dine fra Martine og meg! Vi har sløvedag på sofaen i dag med strikking, julefilm og eksamenslesing innimellom!

    Annika 🙂

Leave a Reply

 
