Møtemaraton


Sliten. Lang dag. Møter fra morgen til kveld. Vi har fått en hel amsse informasjon, og har formidlet en god del informasjon og konstruktive innspill, men vi trenger nok litt mer tid for å få oversikt over situasjonen.

Morsom historie: Silje og Halvor skulle sitkke innom kontorene til en organisasjon her som har hatt noen konflikter. De kom inn i kontorlokalene til en adresse de hadde til organisasjonen og møtes av en hel vegg med macheter, kniver og økser. Hjelp! Har situasjonen virkelig utartet seg slik? – tenkte de. En hyggelig dame som tok i mot to forvirrede besøkende forteller etterhvert at; “No, they have moved! We work with threes!”.

Forkjørsrett i Uganda er enkelt. Det er alltid JEG som har forkjørsrett. Slutter aldri å bli fascinert av trafikken her!

Forkjørsrett

Hvordan denne floken til slutt løste seg er jeg ikke sikker på for vi benyttet oss av forkjørsretten og lot floken bli igjen bak oss!

Jeg kommer ikke til å kjøre her i Uganda noen gang (tror jeg – you newer know). Hvis jeg en gang skulle finne på noe så dumt, så ville jeg kjørt med en bil som denne:

Instant breaks

Jeg ville imidlertid ikke latt det være nok med nødblink og div advarsler. Jeg tror jeg ville lagt på “Careful! Explosives on board!”, “Danger! Drunk, mad driver!” og “I’m training to be a hitman! Do you feel lucky?”

Nå er jeg så trøtt at jeg nesten sover sittende foran bloggen. Senga neste.

 

~ by Kenneth on March 4, 2013.

6 Responses to “Møtemaraton”

  1. hehe, god bedring! Du burde selge de utsagnene som bumperstickers 🙂

  2. Vet ikke om jeg synes det er bedre at du er passasjer enn sjåfør, jeg… Burde ihvertfall være som på flyturer at folk klapper når de har kommet fram 🙂

  3. Håper at du har hatt en fin dag!!!- og ikke trenger å sitte på i lange taxiturer. May

    • Det blir noen litt lange bilturer her av og til. Ikke vær bekymret – jeg venter til jeg er hjemme med å fortelle om hvordan vi var millimetre fra å kollidere på søndag kveld når jeg kom til Uganda, eller om den vanvittige hastigheten noen kjører i. Ikke noe å tenke på nå! 🙂

Leave a Reply

 
