Sørafrikanske rever på tegn


Endelig fremme etter en lang reise (igjen) til Malawi. Jeg gleder meg til de to ukene vi har foran oss! Vi har et veldig spennende og omfattende program, og har hatt en flott dag her allerede. Noen utfordringer (små) ventet oss før vi kom frem til hotellet. Jeg fikk ikke med meg all bagasjen denne gangen, og jeg klarte å rive hull i buksa mi når jeg forsøkte å få med meg den bagasjen som faktisk kom frem. Resten av bagasjen kommer frem til onsdag… Heldigvis var det ikke noe som var veldig kritisk som er borte. Vi har fått drikkeflasker fra Andebu Sparebank som vi har fordelt mellom oss. Den bagasjen som jeg nå må vente noen dager på inneholdt 50 slike flasker. Vi har pakket en del flasker i bagasjen, slik at over 50 flasker har kommet frem. Emma ble veldig glad for flaskene. De vil bli flotte for ungene på Chisombezi – mente hun. Jeg skal få lagt ut noen bilder etter hvert.

Emma møtte oss på flyplassen og kjørte oss til Casa Mia. Der fikk vi god tid til å oppdatere hverandre, og til å gi Håkon og Øyvind noen første glimt av arbeidet. Emma moret seg over at hun i de neste dagene kom til å være “An important lady!”. Det er nemlig deltakere både fra Malawiske myndigheter og fra Zambiske myndigheter med på kurset. Kurset vil kunne gi et godt innblikk i døvblindefeltet, og vil forhåpentlig medvirke til at samarbeidet med myndighetene her, og i Zambia kan bli enda mer fruktbart.

Ellers har dagen vår dreiet seg en del om rever og tegnspråk. The Fox har blitt tolket til tegnspråk av noen av Signos flinke tegnspråktolker. Når vi var på flyplassen i Jo.burg fikk Øyvind informasjon om at tegnspråkversjonen hadde blitt lagt ut på YouTube og på FB, og han kastet seg rundt og tipset VG om tegnspråkversjonen. VG tok saken og intervjuet Natalie på Grantoppen. Resten kan du se her: http://www.youtube.com/watch?v=_V3O_Hoolpw&feature=share og her.

I morgen skal vi til Chisombezi og til Mziwika. Jeg gleder meg til at Håkon og Øyvind skal få se det som skjer der!

Lover også at det skal komme noen bilder i morgen! 🙂

 

~ by Kenneth on October 5, 2013.

Leave a Reply

 
