Detour – follow the signs


Det bygges mye vei her for tiden. Jeg har ikke vært på Zomba på noen år, og la ikke merke til de helt store endringene på veien sist gang jeg var her og tok buss. Veldig flott med ny vei, ikke så stas å kjøre på omkjøringene.
Zomba reservoir
Oppe på fjellet er det veldig vakkert. Jeg forsøkte å få med meg Håkon på at det liknet litt på Norge, men han var ikke helt enig. Denne lille innsjøen er Zombas drikkevannskilde. Høyt oppe i fjellet kunne det (nesten) vært et lite fjellvann i Norge? Uansett var det flott! Utsikten ut over slettene nedenfor er litt mindre norsk og veldig imponerende!
View from Zomba
For å komme oss den siste biten frem til Blantyre måtte vi kjøre et godt stykke på grusveier på kryss og tvers. Heldigvis var det massevis av skilt for å vise vei… Å – nå husker jeg! Det var nesten ingen i det hele tatt! De hadde riktignok satt opp et skilt som pekte riktig vei ved et steinbrudd. Man skulle ikke kjøre inn gjennom den lukkede porten til steinbruddet, men holde til høyre forbi området. Sikkelig bra at det skiltet var der – ellers hadde jeg nok trodd at jeg skulle inn i steinbruddet! Like etter hvor vi kunne velge mellom tre veier (rett frem, høyre eller venstre) så synes de det var lurt å droppe skilt… Heldigvis for oss så var Emma med oss. Uten henne hadde vi vel vært et sted ute på landsbygden enda.

~ by Kenneth on October 14, 2013.

Leave a Reply

 
