Jobben er gjort


I dag har vi hatt en oppsummering av det vi har jobbet med den siste uken, og har blitt enige om veien videre. Jeg er nå på hotellet og pakker koffertene før jeg skal til flyplassen og reise nordover i kveld. Neste stopp er Reims! Jeg gleder meg skikkelig til å komme til Emma! Det blir veldig koselig!

I dag er den første dagen som jeg har opplevd sol på terrassen her på hotellet. Hva skjer da? Jo – de skal ha et privat selskap og lurte på om jeg ikke kunne flytte meg inn. Nedtur. Etter å ha gjort ganske så mange ting den siste måneden tenkte jeg at jeg fortjente å ta meg en kald øl i solen på terrassen…. Det tenkte de ikke her.
Middag i solen
Da får jeg heller bruke balkongen på rommet mitt. Nå skal jeg ta meg en dusj. Så pakker jeg det siste i koffertene, bestiller mat og drikke til rommet og koser meg på balkongen. God plan.

Klokka 6 kommer Willy og henter meg! Han er en super sjåfør! Han har jobbet for UNAD i 35 år og har ikke kollidert en eneste gang. Det holdt riktignok på å skje i dag da en boda-boda kom som et prosjektil rett mot siden av bilen. Willy klarte å svinge unna og beholdt statistikken intakt!

Oppdatering:
Dette er litt ironisk. Bare et par minutter etter at jeg la ut min gode plan på bloggen, så skjedde dette:
Ironisk
Jepp – pøsregn, lyn og torden. Er det noen som prøver å fortelle meg noe?!

Oppdatering 2:
Det hører med til historien at det til etter en stund sluttet å regne. Jeg bestilte Penne Arrabiata og en Nile Special opp til rommet og tenkte at jeg kunne jo gjennomføre planen uten sol også! Det gikk ikke så bra. Det tok en evighet før maten kom, og når den endelig (etter flere purringer) ankom, hadde jeg bare tid til å kaste i meg maten før jeg måtte løpe ned for å sjekke ut og dra til flyplassen. Trafikken i K’la er helt ekstrem, så jeg var en stund i tvil om jeg ville rekke flyet. Willy reddet dagen med sin inngående kunnskap om alle bakveier og alternative ruter til flyplassen. Det tok til slutt nesten 3 timer før vi var fremme på flyplassen som ligger ca 30 kilometer fra hotellet.

Nå blir det fint å reise fra den forurensede luften i denne byen. Har vondt i halsen etter alt støv og all eksos som ligger som et lokk over byen. Litt lei av potholes også!

~ by Kenneth on October 31, 2013.

2 Responses to “Jobben er gjort”

  1. Jaja, ikke helt din dag, kanskje! 🙂 Men nå er jeg glad du er på vei hjem snart. Savner deg virkelig! Kos deg sammen med Emma, det blir supert for dere begge! Klem og suss ❤

    • Jeg savner deg også! Har vært mye borte fra deg nå i oktober… Snart hjemme – først skal Emma og jeg har noen fine dager i Reims!

Leave a Reply

 
