På besøk hos Emma i Reims


Nå har jeg hatt noen veldig deilige dager i Reims sammen med Emma! På vei hjem fra Uganda hoppet jeg av flyet i Paris og har blitt igjen her noen dager før jeg kommer hjem. Det har vært supert!
Turistene
Emma møtte meg på stasjonen, og etter at vi fikk satt fra oss koffertene min var vi klare til å gjøre byen! Turist som jeg faktisk er var det obligatorisk med et bilde med blomster og by og sånn! Godt å se at alt står bra til med jenta mi!
Kebab
Sist gang jeg var her hadde Emma og jeg veldig lyst på kebab, men vi fikk ikke det til da. Denne gangen koste vi oss skikkelig på kebabsjappa vi hadde pekt oss ut i sommer. Smakte veldig godt! Vi har kost oss med god mat de siste dagene. Vi oppsøkte byens beste pizzasted i følge TripAdvisor og kan bekrefte at det smakte godt. Planlegger en tur innom i kveld også! Billig og GOD pizza! Stedet heter L’Antica hvis du er interessert.
Sitronterte
Ellers så er jeg veldig glad i sitronterte. På et lite konditori like i nærhetene av leiligheten til Emma har de en av de beste sitrontertene jeg vet om! Den smaker minst like godt som den ser ut til!
Katedralrommet
Vi stakk også innom katedralen en kveld for å oppleve stemningen i den fantastiske bygningen når den var mørk og dunkel. Anbefales på det sterkeste!
Katedralen
Det enorme kirkerommet som kun var svakt opplyst av stearinlys og noen få andre lamper var en god opplevelse!
Sciences Po Reims
I dag fikk jeg også vært innom universitetet Emma går på. Hun er heldig! Sciences Po er et av de beste universitetene i verden og campus her i Reims holder til i et gammelt kloster. Veldig flott skole! Blandingen av nytt og gammelt, med et Harry Potter-aktig bibliotek hvor det stod iMac-er i små utspring, moderne trappeganger mot gamle vegger og velholdte gamle trappeganger gir et godt bakteppe for studiene. Du kan kjenne at det ligger kunnskap i veggene!
Biblioteket
Her har Emma det veldig fint! Studiet er ekstremt krevende, men hun står på og gjør det bra! Du er flink! Stolt av deg!
Studinen
Nå sitter jeg alene i leiligheten og skal slappe av litt. Emma er på forelesning frem til kl 8 i kveld. I mellomtiden nyter jeg utsikten i skumringen.
Utsikten 2
Her kunne jeg bodd godt selv også! Hva sier du Guro? Skal vi flytte til Reims når vi blir pensjonister?

I morgen vender jeg endelig nesa hjemover etter en ekstremt travel måned. Det skal bli veldig deilig å komme hjem. Nå blir det ingen reiser eller noen sprell før i februar.

~ by Kenneth on November 4, 2013.

2 Responses to “På besøk hos Emma i Reims”

  1. Jepp! Jeg blir med når vi blir pensjonister. Be Robert reservere leiligheten for oss! Koselige bilder av fine, fine Emman min! Mamma er så stolt av deg ❤ Gleder meg veldig til at du kommer hjem til jul! :-)Lengter til Reims jeg også kjenner jeg. … God tur hjem imorgen Kenneth, nå savner jeg deg!!! Klem til dere begge fra mamsen som er så glad i dere! 🙂

Leave a Reply

 
